جدیدترین ایده های عکس گرفتن از نوزاد

عکس گرفتن از نوزادان اصلا کار راحتی نیست و گاهی از بین صدها عکس تنها چند مورد قابلیت چاپ دارد چون نمی توان به نوزادان گفت ژست بگیرند و معمولا هنگام عکس برداری تکان می خورند.اگر می خواهید عکس های خاصی از کودکان خود بگیرید با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

استفاده یا عدم استفاده از فلاش اغلب یکی از بحث ها در مورد چگونگی عکس گرفتن از نوزادان است. به نظر می رسد که حتی متخصصین اطفال هم در مورد آسیب رساندن نور فلاش به چشم نوزادان اختلاف نظر دارند. با این حال توصیه می شود که تا حد امکان از فلاش استفاده نکنید. چشم نوزادان حساس است و مطمئناً نمی خواهید با نور فلاش آنها را بترسانید. اگر ممکن است همیشه در نور طبیعی عکس برداری کنید و با تنظیم نوردهی در دوربین آن را جبران کنید. اگر استفاده از فلاش خیلی ضروری بود، به صورت غیر مستقیم از نور آن استفاده کنید. اگر دوربین تان دارای یک فلاش ثابت است، روی آن را با یک چیز نازک بپوشانید.
بچه ها در حین رشد تغییر می کنند. نوزادان هر روز و هر هفته نسبت به روز و هفته قبل متفاوت به نظر می رسند. ما اغلب بلافاصله پس از به دنیا آمدن نوزاد هیجان زده می شویم و در چند روز اول تعداد زیادی عکس از او می گیریم و سپس هیجانمان فروکش می کند و دوربین را فراموش می کنیم. یادتان باشد که گرفتن عکس را ادامه دهید و حداقل روزی دو عکس از او بگیرید. بعداً از دیدن تغییرات تدریجی شگفت زده می شوید.
قرار نیست حتما نوزاد به دوربین خیره شود و اتفاقا اکت داشتن نوزاد می تواند جذابیت تصاویر را بیشتر کند

همیشه به پس زمینه عکس نوزاد توجه کنید و پس زمینه های ساده اما رنگی و شاد را جایگزین کنید
پاپیون و کراوات در عکس های پسر بچه ها بسیار جذاب است و پسر کوچولویتان را حسابی جذاب می کند



برای عکاسی از نوزاد و کودک باید حوصله، انرژی و خلافیت داشته باشید. نوزاد از دنیای اطراف خود آگاهی ندارد و این شما هستید که باید کاملا او را درک کنید و زمانی عکاسی را انجام دهید که نوزاد آماده باشد.
وقتی دوستان و آشنایان برای دیدن تان می آیند از آنها با نوزاد عکس بگیرید. این عکسها یادگاری های خوبی می شوند و بهتر از این است که همیشه از کودک به تنهایی عکس بگیرید. اگر نوزاد خواهر یا برادر دارد، می توانید از او با خواهر و برادرش هم عکس بگیرید.






برای تم ماهگرد کودک خود می توانید از لباس و وسایل مربوط به شغل ها استفاده کنید. مثلا می توانید به نوزاد خود لباس های غواصی یا خلبانی بپوشانید و با چند نماد کوچک تم را تزیین کنید.


در زمان عکاسی باید دمای هوای محیط را مناسب با نوع لباس نوزاد تنظیم کنید. اگر می خواهید بدون لباس از او عکس بگیرید باید دمای هوا کمی گرمتر از دمای عادی اتاق باشد تا نوزاد آسیب نبیند.


مزیت عکس خانگی نوزاد این است که شما می توانید از هر وسیله و تزییناتی که دوست دارید برای تزیین زمینه عکاسی استفاده کنید. مثلا اگر موسیقی دوست دارید می توانید با کاغذ، مقوا یا نمد نت‌های موسیقی درست کنید و عکس بگیرید.




می توانید وسایل خاطره انگیز نوزاد خود را روی پارچه های عکاسی بچینید و عکاسی کنید. حتی با استفاده از شال و روسری و لباس های دیگر خود می توانید زمینه های جالب درست کنید. پس همین حالا دست بکار شوید و هنر خود را در عکس های فرزندتان نمایان کنید.


برای عکاسی از نوزاد خود در منزل لازم نیست تم های شلوع و پرکار درست کنید. با یک تزیین ساده ولی شیک و خلاقانه هم می توانید عکس های حرفه ای و زیبا بگیرید. مثلا می توانید دور عدد ماهگرد را با یک حلقه گل مشخص کنید. لباس های نوزاد خود را با گلها ست کنید و عکس بگیرید.




برای عکاسی از نوزاد دختر می توانید از دامن توری (دامن توتو) استفاده کنید. این دامن زیبایی عکس ها را دوچندان می کند و دیگر نیازی به تزیینات مفصل برای عکاسی نخواهید داشت.


یکی دیگر از مزیت های دوربین های دیجیتال مدرن، توانایی استفاده از حالت ماکرو است. اعضای بدن نوزادان بسیار کوچک و زیباست. اگر دوربین تان دارای حالت ماکرو است از آن برای عکس گرفتن از دست و پا و دهان و … نوزاد استفاده کنید. با این کار می توانید به برخی جزئیات منحصر به فرد کودک توجه کنید و بگویید " گوش نوزاد درست مثل گوش پدرش به نظر می رسد!" و مجموعه عکس های او را هم کامل کنید.



وقتی می خواهید از نوزاد عکس بگیرید یکی از بزرگترین مشکلات، پیدا کردن بهترین زاویه برای عکاسی است. روش معمول این است که بالای سر نوزاد می ایستند و از او عکس می گیرند. ولی این مدل عکس گرفتن -فقط از یک زاویه- خسته کننده و تکراری می شود و در ابتدا به نظر می رسد که همه عکس ها یکی هستند. زاویه و موقعیت دوربین را تغییر دهید. کمی پایین تر بیایید، از دو طرف عکس بگیرید، با بچه صحبت کنید، صداهایی از خودتان در بیاورید تا به شما نگاه کند. گرفتن عکس به صورت کلوزآپ هم راه بسیار خوبی است. با این حال داشتن دوربینی با قابلیت زوم مهم است. بهتر است به جای چسباندن دوربین به صورت نوزاد از فاصله ای دور از او عکس بگیرید.














اگر نوزاد شما پسر است تنها با یک دست کت و شلوار یا پیراهن های مجلسی با پاپیون و کروات می توانید عکس های زیبا و شیک از او بگیرید.











همیشه دوربین را کنار دست تان بگذارید تا در لحظات خاص بتوانید سریع عکس بگیرید. قابل ویرایش بودن عکس های دیجیتال به مهمترین بخش از فرآیند چگونگی عکس گرفتن از نوزاد تبدیل شده است. نسخه های زیادی از برنامه های ویرایش عکس وجود دارد. می توانید عکس را سیاه و سفید کنید تا ایراد های عکس نشان داده نشود.
برای مشاهده فیلم آموزش دوختن دامن توتو که برای عکس برداری از نوزاد بسیار جذاب است اینجا کلیک کنید
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار