نظارت ۷۱ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی اصفهان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان از نظارت ۷۱ اکیپ ثابت وسیار دامپزشکی بر ذبح دام‌های نذری در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، وحیدرضا خامسی پور رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در تشریح جزییات این خبر، اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ و حراست از سلامت عزاداران حسینی و به رسم هر ساله ۳۶ اکیپ ثابت و ۳۵ اکیپ سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ۳۸ نفر دامپزشک، ۷۲ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۲۳ ناظر ذبح شرعی ساماندهی شده است.

وی افزود: حاصل نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام ماه محرم سال گذشته، بازرسی چهار هزار و ۸۴۸ راس دام سبک و سنگین بوده که در مجموع یک‌هزار و ۲۱۸ کیلوگرم لاشه دام همراه با ۲ هزار و ۳۰۳ قطعه کبد، ریه و کلیه ضبطی از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: امسال نیز اکیپ‌های سیار دامپزشکی اصفهان با حضور در مکان‌هایی مختلف مانند حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و ... وظیفه خطیر نظارت بهداشتی بر ذبح دام‌های نذری با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام همچون بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را بر عهده دارد اگرچه توصیه می شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، از کشتار دام در مکان‌های عمومی و جلوی دسته‌های عزادارای خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه‌های دام انجام شود.

وی با تاکید بر این نکته که شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، تصریح کرد: کشتارگاه‌های دام استان نیز در این ایام فعال بوده و خدمات خود را ارائه می دهند.

خامسی پور ضمن توصیه بهداشتی به شهروندان و با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو، افزود: به تمامی شهروندان محترم و تمامی مسئولان هیئت های مذهبی استان موکد توصیه می شود، گوشت قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال(دمای صفر تا ۴ درجه) نگهداری کرده و سپس برای طبخ غذا استفاده کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این ایام مردم می توانند با تلفن ۱۵۱۲ تماس گرفته و راهنمایی و مشاوره لازم را از کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی در سراسر استان دریافت نمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار