تعیین روزانه ۱۰۰ هزار تومان دستمزد برای کارگران با وضعیت اقتصادی همخوانی ندارد

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هزینه مایحتاج زندگی با میزان حقوق فعلی و آینده کارگران همخوانی ندارد و تعیین دستمزد روزانه برای کارگران به میزان ۱۰۰ هزار تومان با تورم کنونی مبلغ بسیار ناچیزی است.

ولی اسماعیلی اظهار داشت: در راستای افزایش حقوق 40 درصدی کارگران بررسی‌های لازم به عمل آمده است، امّا در صورتی که این افزایش حقوق برای سال آینده اعمال شود همچنان حقوق کارگران کافی نبوده و روزی 100 هزار تومان با تورم کنونی مبلغ بسیار ناچیزی است.
وی با اشاره به این که هزینه مایحتاج زندگی با میزان حقوق فعلی و آینده کارگران همخوانی ندارد، بیان کرد: نیاز است در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یابد تا بتوانیم به نفع کارگران ورود پیدا کرده و مشکلات آنان را برطرف کنیم.
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: زندگی با کم‌ترین میزان حقوق در حالی که یک وعده غذایی 50 هزار تومان به صورت میانگین هزینه دارد برای قشر کارگران کمرشکن خواهد بود و بدون شک در این صورت تأمین هزینه مابقی کارها ممکن نخواهد بود.
اسماعیلی تصریح کرد: در حالی که افزایش قیمت کالاها با افزایش 100 درصدی مواجه است در این میان حقوق در نظر گرفته شده برای کارگران با تورم کنونی هیچ تناسبی ندارد و نیاز است تمام تلاش خود را به‌کارگیریم تا به تورم امسال دست یابیم.
وی اظهار کرد: بازنگری در حقوق کارگران با در نظر گرفتن گرانی‌های احتمال سال آینده باید متناسب‌سازی شود تا قشر ضعیف و کم‌برخوردار جامعه تحت فشار و مشکلات معیشتی له نشوند و قوانینی تصویب شود که در حقوق کارگران بازنگری شود.
نماینده مردم گرمی در مجلس ادامه داد: حقوق کارگران هر سال 50 درصد کم‌تر از واقعیت‌های اقتصادی رشد می‌کند در حالی که باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاکم در کشور در حال و آینده نسبت به تعیین حقوق کارگران اقدام شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار