حریفان پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را بشناسید + جزییات

تیم های ایرانی رقبای خود را در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شناختند که در این میان تیم پرسپولیس در گروه پنج و استقلال در گروه سه رقابت ها حضور دارد.

حریفان پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را بشناسید + جزییات

بالاخره قرعه کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و تیم‌های ایرانی رقبای خود را در این مسابقات شناختند. به نظر می‌رسد که در این بازی‌ها پرسپولیس کار ساده‌تری نسبت به استقلال برای صعود از مرحله گروهی رقابت‌ها داشته باشد.
پرسپولیس
تیم پرسپولیس در گروه پنج رقابت‌ها قرار دارد و باید با الریان قطر، گوا از کشور هند و برنده بازی پلی آف مسابقه دهد. دیدار پلی آف مربوط به گروه تیم پرسپولیس میان دو تیم الوحده امارات و الزورای عراق برگزار خواهد شد.

الریان قطر؛ بهره مند از شجاع

این باشگاه از تیم‌های با سابقه قطری است که پیش از این افتخارات زیادی را در مسابقات داخلی این کشور کسب کرده است. از افتخارات باشگاه الریان می‌توان به ۸ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، ۶ قهرمانی در جام امیر قطر، ۴ قهرمانی در جام ولیعهد قطر و ۵ قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر اشاره کرد. نکته قابل توجه این است که شجاع خلیل زاده، مدافع سابق پرسپولیس نیز در این تیم حضور دارد و شاهد تقابل جالبی میان این بازیکن و هم تیمی‌های سابقش خواهیم بود.
همچنین لوران بلان، سرمربی مطرح فرانسوی هدایت تیم الریان را بر عهده دارد. تدابیر تاکتیکی این مربی می‌تواند تیم الریان را تبدیل به رقیب سرسختی برای قرمزپوشان کند. در دیدارهای سابق پرسپولیس و الریان می‌توان به شکست ۳-۱ نماینده ایران برابر این تیم اشاره کرد. البته در دیدار دیگری نیز پرسپولیس‌ها در مقابل این تیم به تساوی ۰-۰ رضایت دادند.

گوا هند تیمی مدعی در هندوستان

باشگاه گوا اولین تیم از کشور هندوستان است که جواز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده است. با وجود اینکه این تیم در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است، اما بین تیم‌های قدرتمند کشور هند محسوب می‌شود. زیکو، اسطوره فوتبال برزیل نیز اولین سرمربی این باشگاه هندی بوده است که توانست با این تیم در سال ۲۰۱۵ به فینال رقابت‌های داخلی هندوستان راه پیدا کند.

استقلال
تیم استقلال در گروه سوم رقابت‌ها قرار دارد و باید در این دوره از مسابقات به مصاف الدوحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق برود که به نسبت پرسپولیس با قرعه سخت‌تری مواجه است تا به روی کاغذ کار سخت‌تری به نسبت همشهری خود پرسپولیس داشته باشد.

الدحیل قطر یک تیم متمول با طوماری از افتخارات

این باشگاه با نام الشرطه دوحه (پلیس دوحه) تأسیس شده بود و در سال ۲۰۰۹ به لخویا و پس از آن نیز در سال ۲۰۱۷ با ادغام ۲ باشگاه لخویا و الجیش به الدحیل تغییر نام یافت. الدوحیل موفق شد در سال ۲۰۱۰ به مقام قهرمانی در لیگ دسته دوم قطر برسد و به لیگ ستارگان قطر صعود کند.
از افتخارات این باشگاه می‌تواند به هفت بار قهرمانی در لیگ ستارگان قطر اشاره کرد. همچنین اولین تجربه آسیایی این تیم که از باشگاه‌های متمول قطری محسوب می‌شود به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. مهدی بن عطیه مدافع سابق باشگاه یوونتوس از بازیکنان مطرح این تیم محسوب می‌شود. همچنین علی کریمی، بازیکن سابق استقلال نیز در این تیم بازی می‌کند تا بدین ترتیب شاید شاهد تقابل او با استقلال در دیدارهای رودررو باشیم.

باشگاه الدحیل پیش از این در برابر بسیاری از تیم‌های ایرانی از جمله سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بازی کرده است و البته در سال ۲۰۱۹ نیز همگروه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بوده. در جریان مسابقات سال ۲۰۱۹، استقلال در یکی از دیدارهای خود برابر این تیم با نتیجه ۳-۰ شکست خورد و در مسابقه دیگر نیز ۰-۰ مساوی کرد.

الاهلی قدیمی ترین باشگاه عربستان

اگر بخواهیم یکی از قدیمی ترین باشگاه‌های عربستان را نام ببریم بدون شک باید به باشگاه الاهلی این کشور اشاره کنیم. این باشگاه سابقه سه قهرمانی در لیگ برتر عربستان را دارد و دو بار نیز نایب قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۲ تجربه کرده است.

از مهم‌ترین بازیکنان تیم الاهلی می‌توان به مارکو مارین اشاره کرد. این بازیکن آلمانی سابق بازی در تیم‌های مونشن گلادباخ، چلسی و سویا را دارد و برای الاهلی نیز ۱۷ بار به میدان رفته است. این تیم فصل گذشته نیز در برابر استقلال قرار گرفت. بازی رفت این دو تیم با پیروزی ۲-۱ الاهلی به پایان رسید و اما استقلال در دیدار برگشت ۳-۰ این تیم را شکست داد.
الشرطه عراق؛ رویارویی اوساگونا با پرسپولیسی‌ها
تیم الشرطه از باسابقه‌ترین ها در عراق محسوب می‌شود که بارها موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر این کشور نیز شده است. الشرطه یک بار موفق شده به فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، هرچند این تیم در دیدار نهایی شکست خورد و تنها یک نایب قهرمانی را در کارنامه خود به ثبت رساند.

از نکات جالب توجه در رابطه با تیم الشرطه می‌توان به حضور کریستین اوساگونا، بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن اشاره کرد. دو تقابل پیشین استقلالی‌ها با الشرطه با تساوی ۱-۱ به پایان رسیده است و آبی پوشان در تلاش خواهند بود تا بالاخره طلسم تساوی‌ها برابر این تیم را بشکنند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار