اتمام پروژه‌های نیمه تمام اولویت شورای پنجم است

نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: بودجه شهرداری زرین شهر در سه سال گذشته براساس واقعیت ها به نگارش درآمده و از بسیاری جهات کارمندان شهرداری و ادارت مختلف را درگیر خود ساخته است.

سعید نادی زاده در مراسم تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر اظهار کرد: بودجه برنامه مدون مالی در شهرداری است که به صورت تدوین شده به شورای شهر ارائه و شورا پس از بررسی و تصویب، آن را برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌کند.
وی افزود: بودجه شهرداری سندی است که در آن اولویت‌ها و تصمیم‌گیری‌های در زمینه فعالیت‌های عمرانی و خدماتی در طول یک سالِ مالی مشخص می‌شود و فعالیت های واحدهای مختلف شهرداری را ریل گذاری می‌کند.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری سندی برای روشن ساختن دو هدف مهم بوده که توسط شورای مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود شهرداری منابع خود را از کجا به دست می‌آورد و مصارف آن چگونه انجام می گیرد.
وی ادامه داد:در بودجه شهرداری برای مثال باید مشخص باشد که چند درصد درآمدهای شهرداری از طریق ارایه خدمات به شهروندان یا اخذ عوارض ساختمانی و… به دست آمده و یا اینکه چند درصد از منابع شهرداری ازسوی دولت و یا با فروش منابع شهر حاصل می‌شود.
نادی زاده اضافه کرد: از طرفی در بودجه شهرداری کاملا مشخص می‌شود که در یک سال معینِ مالی، منابع به چه فعالیت‌های خاص عمرانی و خدماتی و به چه میزان تعلق می‌گیرد.
وی عنوان کرد: خوشبختانه در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر ادبیات و نگاه متفاوتی را در مورد بودجه نویسی و تصویب آن شاهد بوده ایم به گونه ای که رشد و تحقق بودجه در این دوره مثال زدنی است چراکه این مهم براساس واقعیت ها به نگارش درآمده و از بسیاری جهات کارمندان شهرداری و ادارت مختلف را درگیر خود ساخته بود.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: در سایه نبود نظارت‌ها و تجربه کم برخی شهرداری‌ها، عمده منابع مالی که نیاز شهر را تامین می‌کند از درآمدهای ناپایدار است، که این مسئله در بلندمدت می‌تواند آسیب‌های جدی را به شهرو شهروندان وارد کند و خوشبختانه حرکت شهرداری زرین شهر در مسیر کسب درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه در بودجه سه سال گذشته شهرداری زرین شهر درآمدها، هزینه‌ها و عملکردهای مدیریت شهری واقعی دیده شد و تلاش کردیم تا آنجایی که امکان‌پذیر است بودجه براساس شرایط، منطق و واقعیت اصلاح شود، یادآور شد: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که بدون برنامه بخواهیم شهر را توسعه دهیم و یا با تدوین و تصویب بودجه ای غیر واقعی مدیریت شهری در دوره ششم را در مسیری پر پیچ خم قرار دهیم و پیشنهاد بودجه ۶۶۰ میلیارد ریالی برای سال ۱۴۰۰ با تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۱۳۹۹ نشان تدوین بودجه ای واقع بینانه است که قابلیت تحقق را دارد.
نادی زاده با بیان اینکه تقریباً ۵۵ درصد بودجه زرین شهر عمرانی و ۴۵ درصد آن هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: هرچقدر هزینه‌های عمرانی و سرمایه‌ای نسبت به هزینه‌های جاری بیشتر باشد بودجه خوب را تعریف می‌کند چون این هزینه‌ها می‌تواند در آینده درآمد پایدار شهری ایجاد کند.
وی تاکید کرد: مشارکت عموم شهروندان، یکی از شاخصه های مهم بودجه خوب است که این مشارکت در طرح‌های شهری و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در زرین شهر ظهور پیدا کرده است و امید به افزایش این مشارکت داریم چراکه اگر پروژه‌ای ناتمام بماند هزینه اتمام آن چند برابر می‌شود و مشارکت حداکثری شهروندان کلیدی برای بهره برداری از این پروژه ها به شمار می آید.
نائب رئیس شورای اسلامی زرین شهر متذکر شد: یکی از موفق ترین شوراها در خصوص تصویب و تحقق بودجه شهرداری، شورای اسلامی زرین شهر است که در هدفگذاری و اجرای درست بودجه موفق عمل کرد و امیدواریم در مدت باقی مانده از عمر شورای دوره پنجم این مسیر ادامه یافته و پروژه های مختلف شهرداری از جمله سالن ورزشی امام رضا، پارک سوار و پروژه هایی که مطالبه شهروندان هستند به اتمام و بهره برداری برسند.
وی تاکید کرد: تکمیل پروژه ادامه خیابان فردوسی، دغدغه اهالی این منطقه است و مجموعه شهرداری باید در زمینه رفع ‏این مطالبه شهروندی تمام تلاش و ظرفیت خود را بکار ببرد و از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ‏مجموعه شهرداری، جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره استفاده کند.‏

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار