وصول و توزیع هزار و 300 میلیارد عوارض ارزش افزوده و آلایندگی در بین شهرداری های استان اصفهان

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: در 10 ماهه اول سال جاری نسبت به 12 ماه 1398 توانستیم حدود هزار و 300 میلیارد وصولی داشته باشیم که بین شهرداری های استان اصفهان توزیع شده است.

علی اصغر ذاکری هرندی در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی شهرداری زاینده رود در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول ایام مختلف سال بازدیدهای دوره ای از روند اجرای پروژه های شهرداری های استان اصفهان انجام می گیرد و نحوه اجرای پروژه های عمرانی شهر در راستای ایجاد عدالت فضایی و همچنین توزیع و هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی که به شهرداری ها اختصاص یافته مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: شهرداری شهر زاینده رود در حوزه های مختلف از جمله بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی و اجرای پروژه های عمرانی که با اعتبارات شهرداری در مرحله اجراست از وضعیت قابل قبولی برخوردار است.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان تصریح کرد: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی ادامه داد: محورهای مواصلاتی شهر زاینده رود به دلیل هم‌جواری با صنایع بزرگ فولاد کشور و استان‌های چهارمحال‌وبختیاری از پر ترددترین مسیرهای استان محسوب می‌شود و نیاز احداث مجتمع‌ خدمات رفاهی بین راهی در این مسیر احساس می شد که خوشبختانه این پروژه به مرحله اجرا رسید.
ذاکری اضافه کرد: پروژه مجتمع‌ خدمات رفاهی بین راهی شهر زاینده رود با پیشرفت قابل توجهی در حال انجام است، البته برخی نواقص وجود دارد که با توجه به حمایت هایی که استانداری اصفهان از بخش خصوصی دارد این مشکلات و نواقص پیگیری خواهد شد تا چالش های پیش روی این پروژه و سرمایه گذار آن از میان برداشته شود.
وی با بیان اینکه در سال 99 آنچه بر شهرداری های استان اصفهان گذشت نسبت به سال 1398 بهتر بود، گفت: در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و آلایندگی علی رغم شیوع ویروس کرونا فعالیت در بازار با چالش های متعددی مواجه شد به گونه ای که در برخی ماه ها داد و ستد کاهش محسوسی داشت در 10 ماهه اول سال جاری نسبت به 12 ماه 1398 توانستیم حدود هزار و 300 میلیارد وصولی داشته باشیم که بین شهرداری های استان اصفهان توزیع شده است.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه شهرداری های استان اصفهان در سال جاری نسبت سال های 1397 و 1398 از تعادل نسبی برخوردار بودند و تناسب خوبی بین هزینه های جاری و عمرانی داشتند به گونه ای که بیشتر شهرداری ها امروز در حوزه پرداخت حقوق ومزایا به روز هستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم، تورم و چالش های اقتصادی حاکم بر کشور و همچنین شیوع ویروس کووید 19 در کشور فشارهای متعددی به شهرداری ها وارد شده اما با این وجود عملکرد مناسبی را در 111 شهرداری استان در خصوص انجام پروژه های عمرانی شاهد هستیم.
ذاکری متذکر شد: امیدواریم تا پایان سال در خصوص تامین اعتبار و استفاده صحیح و بجا از اعتبارات در شهرداری ها قدم های مثبتی در استان برداشته شود که نتیجه ان افزایش رضایت شهروندان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار