منع تردد استانی در شهرهای زرد مسافرپذیر/ احتمال فعالیت تورهای گردشگری در ایام نوروز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: منع تردد در شهرهای زرد مسافر پذیر اعمال خواهد شد.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه ستاد ملی کرونا با اشاره به تصمیمات ستاد برای مدیریت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: بیماری در سطح اروپا به شدت در حال افزایش است و تخت های بستری در اروپا و امریکا به دلیل شیوع ویروس انگلیسی پُر شده است و میزان سرایت بیماری و به دنبال آن مرگ و میر بالا رفته و این از آن نظر قابل اهمیت است که ما باید مراقبت باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: حفاظت از مرزها و رعایت دستورالعل‌ها بسیار مهم است و باید با مشارکت مردم و رعایت دستورالعمل‌ها بتوانیم به سرعت عمل کنیم و اگر بیماری وارد کشور شد که به ویروس انگلیسی یا جهش یافته مبتلا باشد سریع آن را شناسایی کنیم و در این زمینه برنامه هایی به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است.
وی افزود: در این راستا برنامه‌هایی به وزارت راه داده شده و با همکاری سازمان هواپیمایی ابلاغیه‌هایی صورت گرفته است. مرزهای زمینی، هوایی و آبی باید به شدت کنترل شود و دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در این راستا تصویب و ابلاغ شده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: تا پیش از این تنها مسافران ورودی کشورهای اروپایی باید با تست منفی وارد کشور می شدند از الان مصوب شد همه کسانی که می‌خواهند از هر کشوری حتی کشور همسایه وارد کشور شوند، باید با تست منفی کرونا وارد کشور شو همچنین تصمیم داریم از تمام مسافرین در مبادی ورودی کشور مجدد تست گرفته شود از طرفی اگر مسافری از اروپا وارد کشور می‌شود باید علاوه بر تست منفی که از او می گیریم، ۱۴ روز در خانه قرنطینه باشند.
رییسی ادامه داد: در رابطه با هموطنانمان که در انگلستان مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند بحث شد تا ببینیم این افراد چگونه می‌توانند وارد کشور شوند و طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم این افراد به چه صورت می‌توانند در صورت منفی بودن تستشان و ماندن در قرنطینه وارد کشور شوند البته دستورالعمل‌های سختگیرانه‌ای در رابطه با این افراد اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: در برخی استان ها بیماران سرپایی و در برخی استان ها موارد سرپایی و بستری در حال افزایش بوده و بیش از یک ماه است که رویکرد ما برخورد تهاجمی و جمله به ویروس است تا زنجیره انتقال را قطع کنیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: منع تردد در شهرهای زرد مسافر پذیر اعمال خواهد شد و اگر تا پایان سال شرایط را حفظ کنیم امید داریم شب عید و تعطیلات نوروز آرامی داشته باشیم و هتل ها و تورها در نوروز با شیوه نامه های سختگیرانه در برخی مناطق فعالیت داشته باشند و اگر نظارت به درستی صورت گیرد می توانیم عید نوروز خوبی داشته باشیم البته این مشروط به حفظ شرایط کنونی است.
وی اظهار کرد: در برخی استان ها عادی انگاری رخ داده است و در برخی استان ها تجمعات صورت گرفته و این موضوع می تواند موجب خیز بیماری شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: استان مازندران هنوز بیشتر موارد بستری روزانه را دارد و بار رعایت موارد بهداشتی روند صعودی بستری متوقف شده است و امیدواریم روند بیماری نزولی شود و گیلان و گلستان هم تقریبا روند نزولی دارند و در حال حاضر شهر قرمزی نداریم.
رییسی بیان کرد: ۱۵ شهر نارنجی در مازندران و ۳ شهر نارنجی در گیلان هستند و یکی از استان هایی که باید دستورالعمل ها تشدید شود قسم بندر لنگه و جاسک باید مراقبت کرد زیرا روند بیماری رو به افزایش است و در یزد به صورت ملایم روند بیماری افزایشی است.
در حال تکمیل/

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار