برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی نداریم

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: علی رغم خرید شیرخام بالاتر از نرخ مصوب، اما برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی تا پایان سال نداریم.

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی ، با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت محصولات لبنی نداریم، اظهار کرد: علی رغم خرید شیرخام بالاتر از نرخ مصوب، اما افزایش قیمتی در خصوص محصولات لبنی رخ نداده است.
او افزود: با توجه به چالش‌هایی که افزایش قیمت شیرخام برای واحد‌های لبنی ایجاد کرده است، انتظار می‌رود با اتخاذ برخی تدابیر از سوی دولت، افزایش قیمت در بازار رخ ندهد چرا که خانوار‌ها توان پرداخت ندارند.
ظفری از کاهش چشمگیر سرانه مصرف خبر داد و گفت: بنابر آمار تولید محصولات لبنی از سوی برخی کارخانه‌ها کاهش یافته است که استمرار این روند صنعت لبنیات را به چالش می‌کشد.

عرضه شیرخام بالاتر از نرخ مصوب به کارخانه‌های لبنی

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی قیمت مصوب هر کیلو شیرخام را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با وجود آنکه قیمت محصولات لبنی بر مبنای نرخ مصوب ۴ هزار و ۱۵۰ تومان محاسبه شده است، اما شیرخام ۳۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار کارخانه‌های لبنی قرار می‌گیرد که این امر صنایع لبنی را متحمل زیان خواهد کرد.
ظفری در پایان تصریح کرد: با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، برنامه‌ای برای افزایش قیمت حتی به رغم تعطیلی کارخانه‌ها تا پایان سال نداریم.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار