لزوم احیاء برنامه‌های فرهنگی و به‌روزرسانی امکانات مساجد

شهردار باغبادران گفت:مساجد بخشی از فضای عمومی شهر است و بسیاری از شهروندان در ایام و مناسبت‌های مختلف در مساجد حضور پیدا می‌کنند از این رو در روز جهانی مساجد از خادمان مساجد شهر باغبادران که بخشی از فعالیت مدیریت شهر را در قالب خدمات شهری در مساجد ارایه می‌کنند تجلیل شد.

حجت‌الله امینی باغبادرانی اظهار کرد: قبل از آغاز ماه محرم روز جهانی مساجد را پیش رو داشتیم و آن روز فرصتی مناسب برای معرفی کارکرد مساجد و بررسی مسایل و مشکلات این مرکز مقدس دینی است از این رو مدیریت شهری باغبادران ویژه برنامه‌ای را در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی برگزار کرد.

وی با اشاره به لزوم احیاء برنامه‌های فرهنگی و به‌روزرسانی امکانات مساجد، افزود: مساجد بخشی از فضای عمومی شهر است و بسیاری از شهروندان در ایام و مناسبت‌های مختلف در مساجد حضور پیدا می‌کنند از این رو در روز جهانی مساجد از خادمان مساجد شهر باغبادران که بخشی از فعالیت مدیریت شهر را در قالب خدمات شهری در مساجد ارایه می‌کنند تجلیل شد.

شهردار باغبادران تصریح کرد: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران همزمان با روز جهانی مساجد به همه مساجد، تکایا و حسینه‌های شهر کپسول آتش‌نشانی اهدا کرد و کارشناسان این سازمان خادمان مساجد را نیز جهت استفاده از این کپسول‌ها آموزش دادند.
امینی ادامه داد: با آغاز ماه محرم کارشناسان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و کارشناسان خدمات شهری شهرداری از همه تکایا و ایستگاه‌های صلواتی در زمان تاسیس بازدید کرده و ایمنی این اماکن را برای تامین امنیت عزاداران و پیشگیری از بروز هر نوع حادثه‌ای مورد بررسی قرار دادند.

شهردار باغبادران با بیان اینکه خاموش کننده‌های دستی به متولیان مراکز عزاداری و ایستگاه‌های صلواتی تحویل داده شده تا حوادث احتمالی را مهار کنند، اضافه کرد: آموزش‌های لازم توسط کارشناسان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران جهت آمادگی هیئت‌های مذهبی و تکایا به افراد حاضر ارایه شد.

امینی ادامه داد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به دلیل حضور حداکثری مردم و هیئت‌های مذهبی در خیابان‌ها و حرکت دستجات عزاداری، دسترسی سریع آتش‌نشانی برای حضور در هیئت‌ها و تکایا با فاصله زمانی بیشتری انجام می‌شود.
وی با شاره به آماده‌باش کامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری باغبادران در روز تاسوعا و عاشورا، یادآور شد: استقرار نیرو با خودروهای اطفائیه در محل‌های پر ازدحام عزاداری و پر ترافیک شهر از دیگر اقدامات مدیریت شهری به مناسبت ایام محرم بر جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار