وزش باد همراه با کاهش دما در اصفهان پیش‌بینی می شود

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: برای امشب و سه روز آینده وزش باد به نسبت شدید و کاهش دمای هوا در استان پیش‌بینی می‌شود و لازم است هیات‌های عزاداری به نکات ایمنی در نصب و برپایی خیمه‌ها، داربست‌ها و چادرها توجه کنند.

ابراهیم هنرمند روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزش باد به نسبت شدید همراه با گرد و خاک محلی خواهد بود و باعث ایجاد غبار رقیق در برخی نقاط از جمله شرق استان می شود.

وی بیشترین سرعت وزش باد را مربوط به مورچه خورت، اردستان و چوپانان دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه جهت وزش باد به سمت مرکز استان نیست، پدیده ناسالم شدن شاخص کیفی هوا را نخواهیم داشت.

هنرمند با بیان اینکه روند کاهشی دمای هوا از دیروز در استان اصفهان آغاز شد، خاطرنشان کرد: این پدیده تا چهارشنبه ادامه دارد و دما یک تا ۲ درجه کاهش می یابد و پس از آن برای چند روز ثابت می ماند.

وی، بیشترین دمای هوای امروز کلانشهر اصفهان را ۳۳ درجه و خنک ترین دما برای فردا صبح را ۱۶ درجه سانتی گراد اعلام و اضافه کرد: چوپانان با ۳۴ درجه گرم ترین و بویین میاندشت با ۶ درجه خنک ترین نقاط استان اصفهان هستند.

بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد که وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان تا سه روز آینده به صورت صاف تا کمی ابری خواهد بود.

در این مدت بعداز ظهرها وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان وجود خواهد داشت که در مناطق شرقی همراه با گرد و خاک محلی است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار