امدادرسانی اورژانس اصفهان به 99 عزادار حسینی

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: اورژانس اصفهان در مراسمات روز تاسوعا در استان به 40 نفر و در مراسم عزاداری روز عاشورا در میدان امام خمینی (ره) به 59 نفر امدادرسانی کرد.

غفور راستین امروز در گفت‌وگو با فارس در اصفهان به بیان آمار مصدومان مراسم تاسوعا در استان اصفهان مورخ 18 شهریور ماه 1398 پرداخت و اظهار کرد: تعداد کل مصدومان استان در این روز 40 نفر شامل 5 مصدوم ترومایی 5 و 35 مصدوم در رابطه با بیماران داخلی و قلبی بوده اند.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از این بین 14 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند که 2 نفر در اردستان، 2 نفر در تیران، یک نفر در میمه، یک نفر خوانسار،2 نفر در نطنز و 6 نفر در اصفهان به بیمارستان منتقل شدند، 26 نفر هم در محل درمان شدند که 12 نفر در نطنز، 8 نفر در بادرود و 5 نفر در اصفهان بوده اند.

وی در ادامه به بیان آمار عزاداران مراجعه کننده در مراسم عزاداری روز عاشورا در میدان امام نیز پرداخت و گفت: کل مراجعان 59 نفر بودند که 4 مورد شامل 3 مورد ترومای سر و یک مورد سقوط در سطح همتراز بودند و 2 مصدوم به بیمارستان کاشانی و 2 مصدوم هم به بیمارستان امین منتقل شدند، یک مورد که تشخیص قلبی برای وی داده شده بود رضایت به انتقال به بیمارستان نداد و 53 نفر هم به طور سرپایی درمان شدند.

راستین در ادامه در رابطه با اقدامات اورژانس در این 2 روز بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) تمامی واحدهای اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان و اتاق‌های فرمان و مراکز فرماندهی عملیات به صورت ویژه آماده‌باش بودند، همچنین در این روزها، پایگاه‌های جاده‌ای از ساعت 9 تا 12 و از ساعت 18 تا 21 با چراغ گردان روشن در حاشیه جاده‌ها مستقر شدند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: پایگاه‌های شهری نیز در مسیرهای دسته‌های عزاداری و محل تجمع عزاداران مانند گلزارهای شهدا و امامزاده‌ها مستقر شدند تا امکان دسترسی برای امدادرسانی به بیماران و مصدومان به راحتی فراهم باشد؛ در این 2 روز در میدان امام(ره) شهر اصفهان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 2 دستگاه خودروی آمبولانس همراه با 8 نفر پرسنل و در امام‌زاده زینبیه، شاه‌کرم و سید محمد خمینی‌شهر هر کدام یک دستگاه آمبولانس با 2 نفر پرسنل به صورت ویژه مستقر شده بودند.

وی تأکید کرد: در برخی شهرستان‌ها نیز اورژانس‌های موتوری به صورت آماده‌باش قرار داشتند، همچنین تمامی اورژانس‌های بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان شهید اشرفی و 9 دی خمینی‌شهر در این 2 روز به صورت ویژه آماده‌باش بودند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار