توقف چاپ و عرضه دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی

طرح نسخه الکترونیک، چاپ و عرضه دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی در البرز همزمان با سراسر کشور متوقف می‌شود.

ابوالحسن قورچیان، سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز ، در رابطه با حذف و توقف دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی، گفت: به منظور طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه‌های کاغذی چاپ و عرضه دفترچه‌های کاغذی تامین‌اجتماعی از اول اسفندماه متوقف می‌شود، ولی صفحات موجود در دفترچه‌های کاغذی بیمه‌شدگان سازمان تامین‌اجتماعی همچنان معتبر و قابل استفاده خواهد بود.
سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز با بیان این که صفحات دفترچه‌های درمانی تامین‌اجتماعی بیمه‌شدگان و بازنشستگان از ابتدای اسفندماه امسال به پایان می‌رسد و دیگر نیازی به دریافت دفترچه نیست، افزود: بیمه‌شدگان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی می‌توانند با ارائه کارت ملی به پزشکان و مراکز درمانی اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد با این سازمان در سراسر کشور مراجعه کنند.
قورچیان گفت: شناسایی بیمه شده از طریق کارت ملی، شناسنامه و یا جلد عکس دار دفترچه‌های بیمه قبلی است و برای نوزادان فاقد کد ملی تا حداکثر ۱ ماه از طریق کد ملی مادر استفاده می‌شود.
او افزود: برای افراد خارجی نیز تا اطلاع ثانوی از طریق جلد دفترچه بوده بنابراین ارائه آن الزامی است.
سرپرست بیمه تامین اجتماعی البرز گفت: در صورتی که به هر علتی امکان استفاه از نسخه الکترونیک فراهم نباشد (مانند قطع اینترنت) پزشک می‌تواند از همان نسخه‌های باقی مانده در دفترچه قبلی و یا نسخه‌ی خود استفاده کند که در نسخه‌ی خود ایشان باید کد ملی و اطلاعات هویتی و تاریخ ویزیت قید شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار