محدودیتی برای ثبت نام پیاده‌روی اربعین در اصفهان وجود ندارد

همه افرادی که تمایل به شرکت در این حماسه مذهبی را دارند می‌توانند با مراجعه به سایت سماح ثبت‌نام کنند.

مبه گزارش ایرنا،دیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت‌نام شرکت در پیاده‌روی اربعین گفت: تاکنون بالغ بر ۲۷ هزار نفر در سایت سماح ثبت نام کردند که دستکم ۲۵ هزار نفر با واریز هزینه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه حق بیمه و خدمات درمانی برای زائران کربلا در صورت ثبت‌نام از طریق کافی نت یا منزل مبلغ ۲۲ هزار تومان و در دفاتر زیارتی ۲۵ هزار تومان است.

مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با اشاره به اینکه همه ساله در این ایام، سیل مشتاقان حسینی (ع) راهی کربلای معلی می‌شوند گفت: تنها راه سفر به کربلای معلی و شرکت در مراسم بزرگ اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است و هرگونه خروج از کشور به غیر از این روش غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: گذرنامه زائران راهپیمایی عظیم اربعین باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

زاهدی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را زمینه ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی در سطح بین المللی و همچنین پیوند شیعه و سنی دانست و گفت: باید با احساس مسوولیت بیشتر و نگاه دقیق و واقع بینانه‌تر، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این حرکت عظیم معنوی، آثار و برکات مثبت و سازنده‌ای را بر جای گذارد.

اربعین حسینی مصادف با بیستم صفر، چهلمین روز شهادت امام حسین و فرزندان، یاران و اصحاب ایشان است که به همین مناسبت پیاده‌روی از نجف تا کربلا در عراق برگزار می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار