آمار غرق شدگان منابع آبی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تعداد غرق شدگان سال جاری منابع آبی این استان با احتساب جان باحتن یک کودک پنج ساله در استخر آبی بخش مرکزی شهرستان اصفهان در روز سه شنبه به ۳۳ نفر افزایش یافت.

منصور شیشه‌ فروش روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: امسال تاکنون در مجموع ۵۷ نفر غرق شدگی در منابع آبی مختلف استان مانند رودخانه، استخرهای کشاورزی و باغ ها، کانال های انتقال آب و مخزن ذخیره سد داشتیم که ۳۳ نفرشان جان باختند و ۲۴ نفر توسط امدادگران نجات یافتند.

وی به کاهش آمار غرق شدگان در ماه شهریور در مقایسه با تیر و مرداد امسال اشاره و تصریح کرد : اطلاع رسانی و هشدارهای داده شده نقش موثری در این امر داشت هرچند سال گذشته آب چندانی در رودخانه و کانال ها نبود و آمار غرق شدگی کمتر بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به وقوع حریق در یک هکتار از مراتع منطقه قلعه بهمن شهرستان بویین و میاندشت در عصر روز سه شنبه اشاره و اضافه کرد: با حضور به موقع و تلاش ۲ ساعته عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی، این آتش سوزی اطفا شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۶۷ مورد حریق در ۳۰۰ هکتار از مراتع و عرصه های زیست محیطی و کشاورزی استان اصفهان رخ داد که ۴۸ مورد آن شامل ۲۰۰ هکتار در مراتع بود.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در مراسم عزاداری های تاسوعا و عاشورای امسال حادثه خاصی در استان رخ نداد.

استان اصفهان مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (معاد۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان(معادل۳۲ درصد) است.

مسوولان پیش‌تر همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت بروز آتش سوزی در یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم هشدار داده بودند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار