موارد بستری کرونا در اصفهان افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش موارد بستری مبتلایان کرونا در اصفهان از سه روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند.

آرش نجیمی ، با اشاره به وضعیت کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: متاسفانه هشدارهای عدم عادی انگاری شرایط فعلی کرونا بی‌ثمر بوده و امروز با بستری بیش از یکصد بیمار در یک روز در بیمارستان‌ها روبه‌رو هستیم.

وی افزود: افزایش موارد فوتی، موارد بستری و موارد حاد هم به مرور در حال افزایش است و این موضوع به شدت نگران‌کننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد پیک چهارم بیماری خواهیم شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد موارد مثبت، بستری و فوتی‌های کرونایی در یک بازه زمانی تقریبا ثابت بود، گفت: از سه روز گذشته افزایش آمار بستری را شاهد هستیم و در هفته‌های اخیر این افزایش در مراجعات سرپایی به کلینیک‌ها و مراکز درمانی وجود داشت در حالی که امروز بعد از مدتی میزان پذیرش بیماران کرونایی به بیش از 100 بیمار در روز رسید.

وی ادامه داد: با وجود هشدارهایی که به مردم داده شده متاسفانه تعدادی با عادی انگاری کرونا هشدارها را جدی نگرفتند و در حال حاضر 450 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های اصفهان بستری هستند.

نجیمی تصریح کرد: وضعیت رنگ‌بندی شهرهای استان اصفهان نیز تغییر یافته و بعد از مدت‌ها شهرستان نارنجی پیدا کردیم و موردی که بسیار ما را ناراحت کرده تغییر رنگ 6 شهرستان از کم خطر به خطر متوسط است.

وی با اشاره به افزایش موارد کرونا در استان اظهار داشت: به مرور با یک شرایط حاد از بیماری کرونا بعد از یک استراحت یک ماهه رو به رو شدیم که بسیار جای نگرانی وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: واکسن کووید 19 به تازگی وارد کشور شده و باید پوشش واکسیناسیون در کشور افزایش پیدا کند و شاید تغییر شرایط 8 ماه طول بکشد ولی در حال حاضر شرایط اپیدمی کرونا با ماه‌های فروردین، خرداد، شهریور و مهر امسال هیچ گونه تفاوتی نکرده و ما همچنان در معرض خطر هستیم.

وی افزود: با عادی انگاری برخی از مردم امکان دارد پیک بسیار بلندتر و خدای نکرده مشابه با پیک بیماری در کشورهای اروپایی رو به رو شویم و این موضوع به شدت برای ما فاجعه بار است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار