اختصاص۱۳۰۰ دوز واکسن به اصفهان در مرحله اول/شیب افزایشی کرونا از هفته قبل

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اختصاص ۱۳۰۰ دوز واکسن به استان اصفهان گفت: در حال حاضر شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در هفته‌های قبل کمتر از ۴۰۰ بیمار بود به بیش از ۴۳۰ بیمار رسیده است و متأسفانه روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار جدید بستری می‌شوند.

آرش نجیمی اظهار کرد: از حدود بیش از ۲۰ هزار دوز واکسن روسی که به کشور وارد شد، در مرحله اول حدود ۱۳۰۰ دوز واکسن به اصفهان اختصاص یافت.

وی افزود: در این مرحله مقرر شد در بیمارستان‌های مختلف و با اولویت تیم آی سی یو بیمارستان‌هایی که بیمار کووید دارند واکسیناسیون انجام شود و به مرور با توزیع بیشتر واکسن دیگر افراد کادر درمان، سالمندان پرخطر، جانبازان، معلولان و ساکنان مراکز نگهداری این واکسن را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: دستورالعمل این واکسن تزریق ۲ دوز واکسن با فاصله مناسب است تا به ایمن سازی حداکثری منجر شود.

نجیمی با اشاره به اینکه تزریق واکسن برای کادر درمان به صورت داوطلبانه است، اظهار کرد: فرآیند تزریق واکسن قطعاً زمانبر است و با تزریق واکسن هم حساسیت و نگرانی نسبت به ابتلاء همچنان وجود دارد و لازم است رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ایمن سازی کامل یا رسیدن به تزریق ۷۰ درصدی جامعه ادامه یابد و مردم همچنان فاصله اجتماعی و ماسک زدن را رعایت کنند چرا که هنوز با ایمن سازی کامل جامعه فاصله بسیاری داریم.

وی در خصوص وضعیت ابتلاء به کرونا در استان گفت: در حال حاضر شهر اصفهان در وضعیت زرد کرونا قرار دارد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا که در هفته‌های قبل کمتر از ۴۰۰ بیمار بود به بیش از ۴۳۰ بیمار رسیده است و متأسفانه روزانه ۷۰ تا ۸۰ بیمار جدید بستری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در هفته قبل با خیز ملایم و افزایشی بیماری کرونا در استان اصفهان روبرو شدیم و حتی ممکن است در رنگ بندی جدیدی که اعلام می‌شود شاهد تغییر وضعیت برخی شهرستان‌ها به سمت وضعیت قبلی باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار