چگینی: انصراف از لیگ نقش جهان اعتراض مدنی به تصمیمات سازمان لیگ است

سرپرست تیم تکواندو کن اظهار داشت: انصراف ما از لیگ نقش جهان به نوعی یک اعتراض مدنی به تصمیمات سازمان لیگ است.

کیومرث چگینی ، در خصوص انصراف تیم کن از جام نقش جهان تکواندو اظهار داشت: بحث برگزاری لیگ از ابتدای سال با توجه به قوانین ابداعی مسئولان جدید سازمان لیگ چالش‌هایی را برای برخی تیم‌ها از جمله ما ایجاد کرد. مسئولان سابق سازمان لیگ تکواندو با کارشناسی دقیق و روش‌های مختلف بستر خوبی را ایجاد کرده بودند و خروجی رده‌های مختلف لیگ جذابیت خاصی را پیدا کرده بود و همه ساله شاهد حضور تکواندوکاران جدید از رده‌های پایه در رده‌های بالاتر بودیم و پشتوانه‌سازی به بهترین شکل ممکن ایجاد می‌شد.
وی تصریح کرد: از اواخر لیگ سال گذشته زمزمه‌های را در خصوص محدودیت‌های سازمان لیگ در جهت حضور بازیکنان رده پایه در لیگ‌های بالاتر می‌شنیدیم. مسئولان سازمان لیگ از ابتدا گفتند که بازیکنان فقط در یک رده سنی می‌توانند بازی کنند و این مسئله مورد اعتراض خیلی‌ها از جمله مربیان ملی رده پایه قرار گرفت. موضوعی که به اعتقاد مربیان جلوی سازندگی را می‌گرفت. در نهایت با ورود پولادگر و سایر دلسوزان شرایط به گونه‌ای پیش رفت که سازمان لیگ مجاب شد تا اجازه حضور بازیکنان رده پایه در رده‌های سنی بالاتر را بدهد.
سرپرست تیم کن خاطرنشان کرد: بعد از اینکه حواشی پیرامون لیگ‌های پایه جمع و جور شد، مجدداً دوستان در سازمان لیگ اعلام کردند که هر بازیکن رده‌های سنی پایه تنها می‌تواند در یک لیگ همطراز بزرگسالان بازی کند و این یعنی اینکه بازیکن یا می‌توانست در لیگ نقش جهان حضور داشته باشد یا در لیگ برتر. این موضوع عملاً جلوی سازندگی باشگاه ما و به نوعی باشگاه شهرداری ورامین را بست.
چگینی ادامه داد: تا حدود 10 روز پیش سازمان لیگ تکواندو اصرار داشت که با این شرایط مسابقات را برگزار کند. خیلی از بازیکنان ما از رده سنی جوانان به رده سنی امید رسیده بودند و از طرفی مسابقات لیگ برتر زودتر از نقش جهان برگزار شد و ما به اجبار نفرات خود را در ترکیب تیم حاضر در لیگ برتر قرار دادیم و این نفرات بین یک تا سه بازی انجام دادند. در نهایت همزمان با اختتامیه لیگ‌ نوجوانان دختر، پولادگر از تمجید خواست این قضیه را مورد بررسی قرار بدهد و شرایط حضور بازیکنان را در لیگ نقش جهان فراهم کنند.
وی افزود: در هفته گذشته جلسه‌ای با حضور تمجید رئیس سازمان لیگ و نیری دبیر فدراسیون تکواندو و نماینده 6 باشگاه لیگ نقش جهان برگزار شد. در آن جلسه مقرر شد حداقل دو بازیکن رده سنی 17 تا 19 سال که در دو سال گذشته در هیچ رده سنی عضو تیم ملی نبودند و مدال‌آور نیز نباشند، می‌توانند با وجود حضور در لیگ برتر در لیست 24 نفر باشگاه‌ها در جام نقش جهان باشند و تنها یک نفر از آنها نیز می‌تواند در ارنج مسابقه حضور داشته باشد. برای ما این شرایط واقعاً امکان پذیر نبود و از طرفی اعتراض باشگاه‌هایی که تیم خود را بر اساس اعلام سازمان لیگ بسته بودند، نیز درست بود.
سرپرست باشگاه کن در خصوص اعتراض به این تصمیم گفت: ایرادات این تصمیم را به بابایی دبیر سازمان لیگ انتقال دادیم و با نیری نیز صحبت کردیم. بازیکن 17 تا 19 ساله با شرایط سازمان لیگ کاملاً یک بازیکن معمولی است و خواستیم اجازه بدهند با توجه به عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و تورنمنت‌ها، بچه‌ها بازی کنند و نفع آن برای تکواندو باشد. ما حتی حاضر بودیم به تیم‌های دیگر جام نقش جهان که به بازیکن نیاز داشتند نیز کمک و آنها را تقویت کنیم. قرار بود این پیشنهاد بررسی شود، اما در نهایت اتفاقی نیفتاد و ما نیز با همفکری محمدرضا زوار و مرتضی کریمی به این نتیجه رسیدیم که از مسابقات انصراف بدهیم.
چگینی خاطرنشان کرد: مسابقات لیگ نقش جهان قرار است 29 و 30 بهمن‌ماه برگزار شود و بلافاصله در روز اول اسفندماه مرحله نهایی لیگ برتر برگزار خواهد شد و همزمان تیم ما نیز با تیم ملی بلغارستان نیز بازی کند. انجام 8 بازی در سه روز با تعدادی بازیکن محدود کار سختی برای ما بود. اگر بین مسابقات نقش جهان و لیگ برتر فاصله‌ای می‌افتاد ما می‌توانستیم از بازیکنان نوجوان خود استفاده کنیم، اما با برگزاری مسابقات نوجوانان در روز پایانی هفته و مرحله فینال آن در دو هفته دیگر عملاً بازیکن نوجوان ما باید در سه هفته نزدیک 10، 12 بازی انجام می‌دادند.
وی در پایان عنوان کرد: برنامه‌ریزی غلط، اشتباه و بی‌تدبیری و بی‌برنامه‌گی سازمان لیگ باعث شد در نهایت به این نتیجه برسیم که امکان حضور ما در جام نقش جهان مهیا نیست. این در حالی است که به عنوان قهرمان دوره گذشته حساب ویژه‌ای روی حضور باز کرده بودیم، اما عملاً امکان حضورمان فراهم نبود و مطمئناً حضورمان با آسیب‌های جدی به بچه‌ها همراه بود. انصراف ما از لیگ نقش جهان به نوعی یک اعتراض مدنی به تصمیمات سازمان لیگ است و امیدوارم برای سال‌های بعد مسئولان فدراسیون خیلی زودتر به جمع‌بندی برسند. متاسفانه مسئولان سازمان لیگ برخی نظرات را در نشست‌هایی با تیم‌هایی گرفتند که تنها پیش ثبت‌نام حضور در لیگ را انجام داده بودند و در مسابقات حضور نداشتند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار