رد شایعه آلودگی آب شرب اصفهان

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان با تکذیب آلودگی آب شرب اصفهان، گفت: کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان ناظر بر سلامت آب شرب استان هستند و تاکنون گزارشی در خصوص آلودگی آب شرب اعلام نشده است.

فهیمه امیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی شایعات مبنی بر آلودگی آب شرب اصفهان، اظهار کرد: با توجه به نمونه برداری های میکروبی و کلرسنجی روزانه از شبکه توزیع شهر اصفهان و انجام حدود ۲۰۰ مورد آزمون میکروبی و ۶۰۰ مورد کلرسنجی توسط آزمایشگاه مرکزی ستاد شرکت آب و فاضلاب استان در ماه، هیچ گونه آلودگی میکروبی و ویروسی در شبکه توزیع آب اصفهان مشاهده نشده و آب شبکه کاملا سالم و بهداشتی در اختیار مشترکین قرار می گیرد.
وی با تکذیب آلودگی آب شرب اصفهان، تصریح کرد: کارشناسان مرکز بهداشت اصفهان به عنوان ناظر بر امر سلامت آب شرب، روزانه کیفیت شبکه آب اصفهان را پایش و کنترل کیفی می کنند و هیچ گزارشی در خصوص آلودگی آب شرب اعلام نشده است.
مدیر مرکز پایش و نظارت برکیفیت آب وفاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه آب شرب اصفهان توسط تصفیه خانه آب بابا شیخعلی تامین می شود که آب تولیدی پس از مراحل کامل تصفیه و انجام گندزدایی توسط سامانه های کلرزنی و ازن زنی و حذف تمام عوامل بیماری زا وارد شبکه توزیع می شود، تاکید کرد: با توجه به گذراندن فرآیندهای تصفیه و میزان کلر باقیمانده در رنج استاندارد، امکان وجود هیچ گونه عامل میکروبی و ویروسی در آب وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تا زمانی که حجم سد زاینده رود به میزان مطلوب برسد شرکت آب و فاضلاب هر دو هفته یکبار وضعیت سد را پایش می کند، اظهار کرد: اگر حجم سد زاینده رود به کمتر از ۱۵۰ میلیون مترمعکب رسید، پایش ها هر هفته یک بار انجام می شود.
امیری گفت: با توجه به پایش هایی صورت گرفته، در حال حاضر کیفیت آب تغییر نکرده، اما اگر ذخیره سد زاینده رود کمتر از عدد مشخص شود، احتمال دارد بر کیفیت آب تاثیر بگذارد و این نگرانی وجود دارد.
وی درباره اینکه با کاهش ذخیره سد زاینده رود و افزایش مصرف آب به خصوص در ماه پایانی سال احتمال ورود منابع آبی جدید به مدار وجود دارد یا خیر؟ توضیح داد: هنوز منابع آبی جدید (چاه ها) وارد شبکه توزیع آب شرب اصفهان نشده است و این منابع با گرمای هوا و افزایش مصرف آب به طور معمول در خرداد و تابستان وارد مدار می شوند.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب وفاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تصفیه خانه باباشیخعلی به طور کامل در مدار قرار دارد و با پایش تمام مخازن سطح شهر، تمام فاکتورهای آب شرب اصفهان در سطح ایمن و استاندارد قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه در ماه جاری پیرامون آلودگی میکروبی آب شرب اصفهان هیچ گزارشی دریافت نکرده ام، تصریح کرد: مرکز بهداشت استان نیز ناظر بر سلامت آب شرب استان است و به محض مشاهده نمونه مشکوک، این بخش به بحث آلودگی آب اصفهان ورود خواهد کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار