کمبود معلم مدارس تیران و کرون با بکارگیری بازنشسته‌ها رفع شد

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون گفت: کمبود معلم مدارس این شهرستان با بکارگیری بازنشسته‌ها به صورت حق التدریسی رفع شد.

روح الله حیدری در گفت و گو با ایرنا افزود: با اجرای طرح مدارس بسته حمایتی، حذف برخی معاونت از مدارس و بکارگیری معلمان بازنشسته برای آغاز سال تحصیلی مشکل کمبود معلم رفع شد.

وی بیان کرد: معلمان بازنشسته به صورت حق التدریس کلاس های بدون‌ معلم را تکمیل می کنند و بر این اساس کلاس درس بدون آموزگار نخواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: در آستانه سال تحصیلی شرایط برای آغاز کار مدارس فراهم و مشکلی در پروژه مهر نیست.

وی اضافه کرد: برای آغاز سال تحصیلی به همکاری ادارات و نهادهای خدمات رسان نیاز داریم که در تامین خودرو برای حمل و نقل، امنیت مدارس و دانش آموزان و اجرای فعالیت های فرهنگی همکاری داشته باشند.

وی به کمبود محیط های آموزشی مدارس این شهرستان نیز اشاره کرد وگفت: با جایگزینی مدارس جدیدبخشی از این مشکل رفع شده اما سه مدارس دو شیفته در تیران و کرون وجود دارد.

حیدری بازسازی و مقاوم سازی مدارس را مهم برشمرد و گفت: بودجه های دولتی برای رفع این مشکل کافی نیست و مشارکت خیرین لازم است.

به گفته وی مشارکت مردم و خانواده دانش آموزان برای تامین نیازهای مدارس ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: ۱۰ دانش آموز در سال تحصیلی گذشته رتبه زیر هزار داشتند که آنها از مدارس دولتی بودند.

تیران و کرون دارای بیش از 13 هزار دانش آموز و 110 مدرسه و مرکز آموزشی است. استان اصفهان 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار نفر معلم و افزون بر پنج هزار باب مدرسه دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار