پذیرش ۸۵ مقاله در ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای

دبیر کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از برگزاری ششمین دوره این کنفرانس در ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت آنلاین در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۰ مقاله در رشته‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۸۵ مقاله پذیرش شده است.

دبیر کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» از برگزاری ششمین دوره این کنفرانس در ۳۰ بهمن و ۱ اسفند به صورت آنلاین در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۰ مقاله در رشته‌های مختلف به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده که ۸۵ مقاله پذیرش شده است.

جواد راستی در نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه اصفهان، با اشاره به تشکیل کارگروه بازی های رایانه‌ای از سال ۹۲ در دانشگاه اصفهان، بازی‌های رایانه‌ای و سایر فناوری‌های سرگرم‌کننده را از جمله زمینه‌های جذاب پژوهش دانست و اظهار کرد: با در کنار هم آوردن علوم مختلف مانند مهندسی کامپیوتر، هنر، روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، مدیریت، پزشکی و ... زمینه‌ساز تحقیقات بین‌رشته‌ای مناسب می‌شود.

وی افزود: این حوزه در سال‌های اخیر مورد توجه بسیار جوامع علمی قرار گرفته است. تحلیل بازی‌های موجود از دیدگاه‌های فنی و هنر و علوم انسانی، ساخت بازی‌های جدید به هدف درمان و آموزش و فرهنگ‌سازی و ...، تحلیل مدل‌های کسب‌وکار تولید و درآمدزایی در صنعت سرگرمی و پژوهش‌هایی از این قبیل، سرچشمه‌ رونق بخشیدن به پایه‌های یکی از پردرآمدترین صنایع دنیا است.

راستی با اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی بازی های رایانه‌ای با سرمایه گذاری مشترک دانشگاه اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال ۹۵ و تاسیس دبیرخانه دائمی همایش در سال ۹۴ در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: چهارمین دوره این کنفرانس بین‌المللی در کاشان برگزار شد.

به گفته وی تمرکز بر تقویت زیرساخت های آموزش، پژوهش و کارآفرینی در فلات مرکزی ایران، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی، کنفرانس سالانه بازی های رایانه‌ای فرصت‌ها و چالش‌ها و آزمایشگاه سرگرمی جدی از اقدامات مهم دانشگاه اصفهان در این حوزه است.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های رفت‌وآمد، رویداد امسال به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود که خود فرصتی برای استفاده از دانش متخصصان و پژوهشگران داخل و خارج کشور در ابعادی گسترده است.

وی افزود: ششمین کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با ارائه ۶ سخنرانی کلیدی و ۲ پنل کاربردی برگزار می شود، همچنین نشست های ارائه مقالات از طریق اسکای روم در طول ۲ روز کنفرانس برگزار می شود.

دبیر کنفرانس بین المللی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده و با مشارکت ۱۴۰ داور مورد ارزیابی قرار گرفته است، ویژگی مهم این کنفرانس را تنوع زیاد داورها دانست و گفت: هر مقاله توسط حداقل ۲ داور عضو هیات علمی متخصص و در مورد مقالات بین رشته‌ای تا ۷ داور، ارزیابی انجام داده اند و بیش از ۳۰۰ داوری انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: ۸۵ مقاله در این دوره کنفرانس پذیرفته شده که ۲۲ مقاله در حوزه روانشناسی، ۱۱ مقاله در حوزه یادگیری و آموزش،۳ مقاله حقوق،۹ مقاله جامعه شناسی،۸ مقاله مدیریت و اقتصاد، ۱۴ مقاله فنی و ۱۸ مقاله در حوزه هنر دریافت شده است.

وی درخصوص حمایت از مقالات ارسال شده به این کنفرانس، گفت: به ۳ مقاله حوزه شناختی که رو به تجاری سازی باشد و مقالات برتر حوزه کودکان و سالمندان و همچنین مقاله حوزه بازی های کاربردی جایزه و حمایت های معنوی تعلق می گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از کسب و کارهای حوزه سرگرمی، بازی های رایانه ای را به جهت تنوعی که در ذات دارد، میان رشته های و بسیار جذاب معرفی کرد و افزود: در ششمین کنفرانس بین المللی «بازی های رایانه ای؛ فرصت ها و چالش ها»، پنل ویژه با محوریت نگاه ویژه کنفرانس به «بازی های رایانه ای از کودکی تا سالمندی» با همراهی ستاد توسعه علوم فناوری های شناختی برگزار می شود.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: در این پنل در مورد چالش های طراحی بازی های رایانه ای برای سالمندان و کودکان بحث و تبادل نظر خواهد شد. پنل دیگر نیز با موضوع AL/ML Tools for Game Development برگزار می شود که مهمان این برنامه از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، دانشگاه نیویورک و میزبان پنل دانشگاه فنلاند است.

راستی در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه اصفهان در حوزه پژوهش های حوزه بازی های رایانه ای، اظهار کرد: اصفهان به لحاظ درگیری در حوزه بازی های رایانه ای در کشور سرآمد است و ادبیات ویژه و خاصی در این حوزه در دانشگاه اصفهان تعریف کرده ایم که می توان گفت تمام ۶۵۰ عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به نوعی با آن درگیر شده و از موضوعات آن خبر دارند.

وی از ورود استان اصفهان در حوزه سرگرمی های جدی به عنوان یکی از پروژه های پیشران فناوری در اصفهان خبر داد.

مدیر مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان گفت: از سال ۹۷ دوره کارشناسی ارشد با همکاری دانشگاه هانیانگ کره جنوبی برگزار شد که دانشجویان این دوره، یک سال تحصیل خود را در دانشگاه اصفهان و یک سال را در این دانشگاه کره جنوبی گذراندند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار