دانش اموزان با نگاه تیزبینانه یاریگر مدیریت شهری باشند

شهردار باغبادران گفت: با تربیت دانش اموزان در مدارس می توان به گونه ای عمل کرد که آنان با نگاه تیزبینانه خود یاریگر مدیریت شهری باشند.

حجت الله امینی در نشست با مدیرآموزش و پرورش منطقه باغبهادران حل مشکلات پیش روی باغبهادران را در گرو همدلی و مدیریت جهادی دانست و اظهار کرد:رسیدن درک متقابل برای افزایش تعاملات بین آموزش و پرورش و شهرداری باغبادارن امری اجتناب ناپذیر بوده البته تعامل خوبی بین مدیریت آموزش و پرورش و مدیریت شهری وجود دارد اما باید به سمت افزایش آن حرکت کرد تا بتوانیم برخی مشکلات موجود را مرتفع سازیم.
وی اول مهر را آغاز خلقت علم دانست و افزود: استقبال از ماه مهر و بازگشایی مدارس از جمله مسایلی است که مدیریت شهری نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت بود چراکه سرنوشت نسل جدید و جامعه از مدارس شکل می گیرد و برهمین اساس باید با نشاط و سرزندگی همراه باشد تا دانش اموزان با اشتیاق بیشتر پا به عرصه علم آموزی بگذارند.
شهردار باغبادران با بیان اینکه آنچه مدیریت شهری در خصوص فرهنگ شهروندی انتظار دارد از مدارس شکل می گیرد،
تصریح کرد: دانش آموزان تحت نظارت معلمان پرورش یافته و در آینده مسئولیت های متعدیی را عهده دار خواهند شد و قطعا یکی از مسئولیت هایی که برعهده برخی از فرزندان ما قرار خواهد گرفت مسئولیت مدیریت شهری است از این رو به عنوان شهردار خود را موظف به تعامل با آموزش و پرورش می دانم تا زمینه لازم را فراهم کرده تا نسل جدید کشور به گونه ای تربیت شوند که در آینده هزینه مدیریت شهر کاهش یابد.
وی با بیان اینکه باید بدون وابستگی به خارج از بخش باغبهادران و شهرستان لنجان دست در دست یکدیگر داده و به سمت حل مشکل مدارس گام برداریم، ادامه داد: مقام معظم رهبری سه توقع تحصیل، تهذیب و ورزش را از دانش آموزان دارند و برهمین اساس مدیریت شهری باغبادران در تلاش است زمینه لازم را در خصوص انجام وظایف خود در این حوزه به سرانجام برساند از این رو به مسئله آسفالت، زیباسازی و ایمن سازی حیاط مدارس شهر نگاهی ویژه داریم.
امینی با بیان اینکه امید، عزت نفس و خودباوری از جمله مسایلی است که باید در بین دانش‌آموزان تقویت شود، اضافه کرد: دانش‌آموزان باغبادران توانسته‌اند توانمندی علمی خود را در عرصه های مختلف نشان دهند اما برای انگیزه سازی و تقویت خودباوری باید در بین آنان باید از ظرفیت های موجود به خوبی بهره مند شد.
وی عنوان کرد: براساس گزارشات ارایه شد 100 پزشک باغبادارنی در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و برخی از آنان جزء افراد تاثیرگذار هستند، دبیر هیت تکواندو کشور زاده باغباداران بوده و... و می توان با دعوت از چنین ظرفیت هایی برای تقویت خودباوری دانش اموزان استفاده کرد.
شهردار باغبادران با بیان اینکه با تربیت دانش اموزان می توان به گونه ای عمل کرد که آنان با نگاه تیزبینانه خود یاریگر مدیریت شهری باشند، خاطرنشان کرد: معلمان همواره در مسیر تعلیم و تربیت و شناسایی و شکوفایی استعدادها و علاقه‌مندی های دانش‌آموزان گام برداشته و زمینه شکوفایی آنان را فراهم کرده اند از این رو انتظار می رود در حوزه تقویت روحیه مطالبه گری نیز ورود پیدا کنند.
وی افزود: دوره آموزش سخت کوشی و تلاش در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده که خوشبختانه برخی از مدارس آن را مورد توجه قرار داده اند و انتظار می رود کلیه مدارس شهر باغبادران نگاهی ویژه به برگزاری این دوره داشته باشند تا دانش آموزانی تربیت شوند که حق خود را به درستی مطالبه کرده و در مسیر توسعه شهر قدم بردارند.
امینی یادآور شد: امروزه خدمات بسیاری در شهر باغبادران انجام می گیرد و باید این اقدامات به خوبی به مردم اطلاع رسانی لازم چراکه ارایه گزارش به مردم باعث افزایش امید شهروندان خواهد شد و مدارس در این خصوص می توانند بازوی توانمندی برای مدیریت شهری باشند تا اولیاء و دانش آموزان خدمات ارایه شده را به خوبی لمس کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار