نحوه تعیین تعرفه سوخت نیروگاه‌های خود تأمین مشخص شد

نمایندگان مجلس نحوه تعیین تعرفه سوخت نیروگاه‌های خود تأمین که اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند را مشخص کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (شنبه 9 اسفند ) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، بند الحاقی(3) تبصره (16) ماده واحده این لایحه را مصوب کردند.

در بند الحاقی(3) تبصره (16) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: تعرفه سوخت نیروگاه‌های خود تأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می‌کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف(در تابستان)، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال 1397 تعیین می‌شود.
همچنین محمد باقر قالیباف رئیس مجلس بند الحاقی 2 تبصره 15 ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر و رفع ابهام به کمیسیون تلفیق بودجه 1400 ارجاع داد.
در بند الحاقی ارجاعی آمده است؛ وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی،آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را با احتساب بهای انتقال انرژی برق تا محل تحویل به مصرف کننده، بر مبنای نرخ خرید انرژی برق از نیروگاههای دارای قرارداد تبدیل انرژی( eca) محاسبه و دریافت نماید. منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار