خدمات نیمی از پزشکان اصفهانی الکترونیکی شد

علی اعتصام پور گفت: هم‌اکنون در استان اصفهان ۵۵ درصد از پزشکان و ۸۰ درصد از داروخانه‌ها به صورت الکترونیکی خدمات ارائه می‌دهند.

علی اعتصام پور مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به متوقف‌شدن صدور دفترچه‌های بیمه از اول اسفندماه و الکترونیکی‌شدن خدمات ، اظهار کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان مصوبه رسمی دولت را اجرا می‌کند و هم‌اکنون ۵۵ درصد از پزشکان و ۸۰ درصد از داروخانه‌ها در استان اصفهان به صورت الکترونیکی خدمات ارائه می‌دهند.

او درباره مواقع مشکلات خدمات دهی مکانیزه یا قطع‌شدن سیستم، گفت: در صورت نداشتن یا قطع بودن سیستم مکانیزه، هم دفاتر قبلی بیمه شدگان و هم سرنسخه پزشکان یا بیمارستان‌ها قابل قبول است و پزشکان می‌توانند به صورت آفلاین هم اقدام کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اینکه این طرح از سال ۹۳ مصوبه کشوری داشته است، امیدواریم همان‌طور که سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان در زمان شیوع بیماری کرونا به دانشگاه کمک کرد، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به نفع دانشگاه و سیستم بهداشت درمان کشور مثل سایر استان‌ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشد.

اعتصام پور ادامه داد: در رابطه با زیرساخت‌های الکترونیک این طرح، گفت: در طول چندماه گذشته تمامی سرور‌ها به‌روز شد یعنی ممکن بود که در ۴ ماه گذشته با قطعی‌های مکرر روبرو شویم، اما هم‌اکنون تقریباً قطعی نداریم یا به ندرت این اتفاق می‌افتد، علاوه بر این مهندسانی را به صورت ۲۴ ساعته برای خدمات رسانی سیستم موظف کردیم و بالای ۸۰ یا ۹۰ درصد سهم مراکز و پزشکانی که کار تخصصی به اصطلاح آنلاین انجام می‌دهند شبانه به حسابشان واریز می‌شود.

اعتصام پور در خصوص آمادگی سیستم درمان با الکترونیکی شدن دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی بیان کرد: ۲ سال است که در درمان مستقیم مراکز بیمارستانی تامین اجتماعی کاملاً به صورت الکترونیکی خدمات داده می‌شود و از حدود یک سال پیش در درمان غیر مستقیم برای پزشکان آموزش‌ها لازم داده شده است.

او در خصوص آمار کلی بیمه شدگان استان اصفهان اظهارکرد: ۶۵ درصد جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان درباره وضعیت سایر بیمه‌ها گفت: حدود ۳۰ درصد جمعیت استان اصفهان بیمه سلامت هستند که اداره‌کل بیمه سلامت هم به سمت همین طرح پیش می‌رود و خدمات الکترونیکی را فعال می‌کند. با بیمه‌های تکمیلی نیز مکاتبه شده و باید در اجرای این طرح همراه شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار