سفر با خودروی شخصی به ۵۰ شهر ممنوع است

حریرچی گفت: در ایام نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر است با خودروی شخصی ممنوع است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در برنامه صبح بخیر ایران اظهار کرد: مشخص شدن شرایط سفرها برعهده ستاد ملی مبارزه با کروناست و وزارت بهداشت مستقلا تصمیم گیری نمی‌کند.
او افزود: آنچه تاکنون مشخص شده این است که در ایام نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی که حدود ۵۰ شهر است با خودروی شخصی و همچنین ورود و خروج خودرو‌های غیر بومی به این مناطق ممنوع است.
معاون وزیر بهداشت گفت: بیش از نیمی از شهر‌های کشور زرد هستند و افق چندانی برای کاهش آن‌ها وجود ندارد. استان‌های مسافر پذیر مثل مازندران، گیلان، گلستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در شرایط زرد هم سفر به آن‌ها ممنوع است. یعنی سفر به این ۶ استان حتی با وجود رنگ زرد ممنوع است.
او تاکید کرد: همچنین اصفهان، مشهد و شیراز هم اگر زرد باشند، سفر به آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود. البته سفر به این شهر‌ها و محدودیت‌هایی که برای آن‌ها تصمیم گیری شده درباره خودروی شخصی است.
حریرچی ادامه داد: درباره سفر با قطار و هواپیما شرایط خاص است، برای مثال هم اکنون در خوزستان سفر با هواپیما با تست پی سی آر منفی امکان پذیر است. درکل بعضی سفرها مثل انجام کار اداری و بازدید پدر و مادر و یا سفرهایی که به جاهای کنترل شده مثل هتل و ... است، مشکلی ندارد.
او تصریح کرد: افرادی که بلیت سفر خود را پیش از این خریداری کرده اند اگر سفرشان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت بگیرد، فعلا در شهر‌های زرد بلامانع است.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه ما ۴ نوع سفر داریم، گفت: گروه اول سفر با تور به هتل، گروه دوم سفر بدون تور به هتل، گروه سوم سفر با خودروی شخصی به خانه اقوام، ویلای شخصی و... و گروه چهارم سفر‌های غیر رسمی است که مردم در پارک چادر می‌زنند و یا در مدارس اسکان داده می‌شوند که این نوع چهارم امسال به کلی ممنوع است.
حریرچی بیان کرد: ۹۰ درصد سفر‌ها مربوط به گروه سوم است. سفر گروه‌های یک و دو فعلا بلامانع است، اما با گسترش ویروس کرونای انگلیسی ممکن است جلوی آن هم گرفته شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار