شناسایی بیمه‌شدگان از طریق کد دستوری، پیامک و سامانه‌ اینترنتی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: درباره نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی، نحوه شناسایی بیمه شدگان و مفید بودن طرح نسخه‌های الکترونیک توضیحاتی ارائه داد.

علی اعتصام‌پور ، با بیان اینکه قطعاً طرح نسخه الکترونیک مفید است، اما در ابتدای امر با نقص‌هایی نیز ممکن است همراه باشد، اظهار کرد: این طرح کل کشور را زیر پوشش قرار می‌دهد و بیماران می‌توانند در تمام کشور به طور الکترونیکی پیگیر کار خود شوند.
وی ادامه داد: وجود اینترنت از ملزومات این طرح است، اما خدمات به شکل آفلاین یا با دفترچه‌های سابق که هنوز برگه دارند و هم با سربرگ‌های نسخه‌ها قابل ارائه است، با اجرایی شدن طرح کنار رفتن دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی از ۱ اسفند، دیگر لازم نیست بیمه‌شدگان برای دریافت دفترچه جدید به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی مراجعه کنند.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که اوراق دفترچه آن‌ها به پایان می‌رسد، می‌توانند هنگام مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه‌های بیمه را ارائه دهند و از خدمات درمانی مورد نیاز با پوشش تأمین اجتماعی استفاده کنند.
استعلام استحقاق درمان قبل از مراجعه به مراکز درمانی
وی در خصوص شناسایی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی توسط پزشکان، افزود: پزشکان، داروخانه‌ها و تمامی مراکز درمانی و پاراکلینیکی می‌توانند از طریق کدهای دستوری #۱۴۲۰*۴* (بدون استفاده از اینترنت)، پیامک و سامانه اینترنتی و سایت سازمان به آدرس es.tamin.ir که ماه‌های گذشته به آن‌ها اعلام شده است، بیمه شدگان تأمین اجتماعی را شناسایی کنند و خدمات مورد نیاز آن‌ها را بر اساس ضوابط ارائه دهند.
وی گفت: همه بیمه‌شدگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی باید قبل از مراجعه به مراکز درمانی نسبت به استعلام استحقاق درمان خود اقدام کرده و از پوشش بیمه‌ای اطمینان حاصل کنند.
اعتصام‌پور تصریح کرد: بیمه‌شدگان و مستمری بگیران باید برای تکمیل اطلاعات خود و افراد تحت تکفل به سامانه eservices.tamin.ir مراجعه و استحقاق درمانی خود را بررسی کنند.
وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات در درمانگاه‌های خصوصی به بیمه شدگان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب‌های خصوصی می‌توانند از سربرگ‌های نسخه‌های خودشان برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی استفاده کنند، بیش از ۹۰ درصد داروخانه‌ها و اکثر مراکز درمانی خصوصی در استان برای اجرای طرح همکاری کرده‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار