اعلام زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم

مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم طی روز‌های ۶ تا ۱۹ مهر‌ماه به میزبانی شهر اصفهان و در سالن ابن‌سینای این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس جدول زمان‌بندی مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد.

این دوره از رقابت‌ها طی روز‌های ۶ لغایت ۱۹ مهر‌ماه به میزبانی شهر اصفهان و در سالن ابن‌سینای این شهر در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش آیین افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۸ در مجموعه ابن‌سینای شهر اصفهان برگزار و پس از آن رقابت‌ها از ساعت ۱۵ با برگزاری مسابقات هم‌سرایی و همخوانی قرآن در این سالن رسماً آغاز می‌شود.

مسابقات رشته اذان و دعاخوانی روز یکشنبه ۷ مهرماه آغاز می‌شود و پس از پایان رقابت این دو رشته آیین اختتامیه بخش اول مسابقات از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز ۷ مهرماه برگزار می‌شود. همچنین در این روز مسابقات رشته ترتیل از ساعت ۱۷ آغاز می‌شود و مسابقات رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم از صبح روز دوشنبه ۸ مهرماه آغاز و در نوبت بعدازظهر رقابت حافظان رشته حفظ ۲۰ روز هم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این سه رشته از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه ۸ مهرماه برگزار می‌شود.

مرحله نهایی رشته حفظ کل قرآن کریم در روز سه‌شنبه ۹ مهرماه در نوبت صبح آغاز و در نوبت بعد از ظهر مسابقات رشته قرائت در مرحله نهایی آغاز می‌شود و ادامه رقابت شرکت‌کنندگان این دو رشته در روز چهارشنبه ۱۰ مهرماه مطابق برنامه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

آیین اختتامیه مسابقات برادران از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه برگزار و به این ترتیب مسابقات برادران خاتمه می‌یابد.

قابل ذکر است در رشته قرائت هر شرکت‌کننده دو تلاوت ۵ و ۱۵ دقیقه‌ای در مرحله نهایی اجرا می‌کند همچنین در رشته حفظ‌کل در دو بخشه حفظ استقامتی و حفظ به همراه قواعد ترتیل‌خوانی برگزار می‌شود.

بنا براین گزارش مسابقات بخش بانوان از روز پنجشنبه ۱۱ مهرماه در نوبت بعد از ظهر با برگزاری رقابت شرکت‌کنندگان رشته حفظ ۱۰ جزء آغاز و در ادامه شرکت‌کنندگان رشته‌های ترتیل، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل و رشته قرائت طی روزهای ۱۱ لغایت ۱۹ مهرماه با هم رقابت می‌کنند.

آیین اختتامیه مسابقات خواهران از ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۹ مهرماه در سالن ابن سینای شهر اصفهان برگزار و بدین ترتیب چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به پایان می‌رسد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار