ممانعت از ورود مسافران مترو که تست پی‌‌سی‌آر مثبت داشته باشند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: با استفاده از کد ملی و ارتباط با سامانه ماسک به دنبال این هستیم از ورود مسافرانی که تست کرونای آنها حداقل تا ۱۴ روز مثبت بوده، به مترو و اتوبوس جلوگیری کنیم و این اقدام در حال نهایی شدن است.

حسین ذوالفقاری صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیک که با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در ستاد پلیس راهور برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با آغاز پیک سوم کرونا و مرگ روزانه حدود 500 نفر از هموطنان، دو طرح "محدودیت هوشمند" و "شهید سلیمانی" را اجرا کردیم، اظهار کرد: براساس اعلام نظر مسئولان وزارت بهداشت از یک ماه قبل پیش‌بینی شده که با موج چهارم بیماری مواجه شویم اما امیدواریم این اتفاق روی ندهد و اقدامات برای پیشگیری از پیک چهارم کرونا در حال انجام است.
رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: برای ایام نوروز در کمیته امنیتی ــ اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در روز دوشنبه تصمیماتی گرفته شد، طبق این تصمیمات اگر وضعیت بیماری در شرایط مناسب باشد و رو به افزایش نباشد به جز شهرهای قرمز و نارنجی تردد در مابقی شهرها با رعایت پروتکل‌هایی می‌تواند انجام شود، اما در صورت تشدید وضعیت بیماری محدودیت‌ها نیز تشدید خواهد شد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در روز شنبه هفته بعد تکلیف مردم برای سفر از 25 تا 15 فروردین روشن خواهد شد و معلوم می‌شود که تردد در چه شهرهایی مجاز و در چه شهرهایی ممنوع خواهد بود.
این مقام مسئول از هموطنان خواست که در ایام نوروز و چه غیر از نوروز از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و گفت: بحث صدور مجوزها برای تردد به شهرهای نارنجی و قرمز نیز تحت شرایطی قرار گرفته و مجوزهایی که فرمانداریها برای تردد به صورت گسترده ارائه می‌کردند، بسیار محدود شده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین درباره عدم رعایت پروتکل‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری اعم از مترو و اتوبوس نیز عنوان کرد: در باره رعایت پروتکل‌ها در مترو و اتوبوس موارد زیادی مطرح و پروتکل‌هایی نوشته، اما در اجرا به دلیل ازدیاد مسافر، رعایت نشد.
ذوالفقاری افزود: طرح جدیدی قرار است اجرا شود که در این طرح از طریق کد ملی و ارتباط با سیستم موبایلی که در ورودی‌های مترو و اتوبوس (در فاز نخست مترو) قرار گرفته از مسافرانی که قصد ورود به مترو را دارند استعلام صورت می‌گیرد و از ورود افرادی که حداقل در زمان 14 روز تست کرونای آنها مثبت بوده جلوگیری به عمل خواهد آمد و این طرح در حال نهایی سازی است.
وی متذکر شد: از طرفی دیگر با تقاضای سفر درون‌شهری و کمبود فضا برای رعایت پروتکل‌ها مواجه هستیم که پیشنهادات برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و رام‌های مترو صورت گرفته است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار