استفاده از پودر لاستیک برای افزایش کیفیت قیر

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: این سازمان اخیرا در تولید آسفالت از پودر لاستیک برای افزایش کیفیت قیر جهت استفاده از برخی معابر استفاده می‌کند.

مجید طرفه تابان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده از افزودنی‌ها برای بهبود عملکرد مخلوط‌های آسفالتی در سال‌های اخیر با توجیهات فنی و اقتصادی وسیعی همراه بوده است.

وی با اشاره به مزایای تولید آسفالت با پودر لاستیک، تصریح کرد: این نوع آسفالت تولیدی زیر بارهای ترافیکی انعطاف‌پذیرتر بوده، از تشکیل یخ در لایه آسفالتی جلوگیری می‌کند و آلودگی صوتی ناشی از عبور ترافیک را به شدت کاهش می‌دهد.

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری اصفهان ادامه داد: افزایش مقاومت در انعکاس ترک به لایه‌های بالایی، پاکیزه کردن محیط زیست، کاهش ترک خوردگی در مقابل انبساط و انقباض از دیگر مزایای استفاده از پودر لاستیک است همچنین این نوع آسفالت را می‌توان در لایه‌های نازک‌تر پخش کرد.

وی با بیان اینکه پودر لاستیک باعث سختی قیر و افزایش خاصیت ارتجاعی (تغییر شکل قابل بازیابی) در محدوده دمای درجه عملکردی می‌شود، گفت: کاهش صدای ترافیک عبوری (صدای چرخ) یکی دیگر از مزایای زیست محیطی استفاده از لاستیک در آسفالت است که در کشورهای مختلف بررسی شده و به اثبات رسیده است.

طرفه تابان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده که استفاده از آسفالت لاستیکی موجب کاهش سر و صدا تا پنج دسیبل در طول عمر روسازی می‌شود که در مجموع با توجه به این مزایا سازمان عمران شهرداری این پروژه تحقیقاتی را به صورت کلان اجرایی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار