سردیس "شهید غازی" در مجموعه فردوس سپاهان اصفهان رونمایی شد

سردیس شهید "حسن غازی" کاپیتان اسبق تیم فوتبال سپاهان و بنیانگذار و فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی ورزشی فردوس سپاهان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا؛ همبازی و همرزم شهید غازی روز پنجشنبه در آیین رونمایی از سردیس این شهید گفت: شهید غازی، شهید شاخص ورزشکاران کشور، اگرچه به عنوان یک ورزشکار شناخته می‌شود ولی در ابعاد مختلف علمی، دفاعی و عرفانی و اخلاقی، درخشش بسیار داشت.
احمدرضا مهنام افزود: اگرچه این شهید توانست در رشته داروسازی دانشگاه اصفهان قبول شود و در فوتبال نیز بعنوان یک شاخص دارای جایگاه و موقعیت بود ولی با شروع دفاع مقدس دفاع از مرز و بوم کیان اسلامی را برگزید.
وی اظهار داشت: استعداد و هوش بالای او به گونه‌ای بود که در ۲۱ سالگی فرمانده توپخانه و موشک‌های سپاه شد.
مهنام به ابعاد معنوی شهید غازی اشاره کرد و افزود: او همواره توصیه می‌کرد که همانگونه که زندگی را آزادانه انتخاب می‌کنید، مُردن را هم آزادانه برگزینید و خود نیز آزادانه نحوه زندگی و شهادتش را انتخاب کرد و این درسی برای ورزشکار امروز ماست که آزادانه فکر کند، آزادانه زندگی کند و در برابر ظلم و برای دفاع از کشور و آرمان‌های انقلاب، آزادانه بایستد.
وی به مضامین عرفانی وصیتنامه ‌شهید جاویدالاثر حسن غازی اشاره کرد و گفت: او از ادب و کمال اجتماعی برخوردار بود و از نظر علمی نظریاتی در باره ارتقای توان کیفی و کمی توپخانه و موشک‌های سپاه داشت.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیقی شد تا در زمانی کوتاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌ای معظم و معنوی در آستانه سی‌ و هفتمین سالگرد شهادت حسن غازی، کاپیتان و فوتبالیست شایسته تیم سپاهان برگزار کنیم.
محمدرضا ساکت افزود: اولین برنامه امروز مراسم تجلیل و رونمایی از سردیس این شهید با حضور همبازی‌ها و همرزمان و اعضای تیم فوتبال سپاهان بود که بدلیل شرایط کرونایی، با جمعیت کم برگزار شد.
وی ادامه داد: یکی از وظایف باشگاه، تکریم نمادهای اخلاق، قهرمانی و اسطوره‌های ۷۰ سال تاریخ فوتبال سپاهان است که در همین راستا در پایان ماه مبارک رمضان نیز با حضور خانواده‌های استادان پیشکسوت باشگاه سپاهان از سردیس استاد محمود یاوری و حریری در مجموعه نقش جهان اصفهان رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل باشگاه سپاهان اضافه کرد: دومین برنامه امروز کاشتن یک اصله نهال توسط بازیکنان تیم سپاهان به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی بود.
وی ادامه داد: امروز همچنین در برنامه دیگری از پیراهن و لباس جدید تیم فوتبال بزرگسال سپاهان رونمایی شد که بنا به درخواست هواداران تیم، فرایند طراحی و تولید آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام امروز رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، شهید جاویدالاثر "حسن غازی" در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی در شهر اصفهان متولد شد.
او آغاز دوران دبیرستان را نقطه شروع فعالیت سیاسی خود قرار داد و با شروع انقلاب اسلامی تلاش‌ بسیاری در جهت توزیع پیام‌ها، اعلامیه‌ها و تصاویر حضرت امام خمینی (ره) داشت.
وی در۱۶ سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهیان، بسیار خوش درخشید.
شهید غازی از نظر علمی و پس از پایان دوره دبیرستان در رشته داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته و مشغول به تحصیل شد اما با پیروزی انقلاب و شروع تحرکات ضدانقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان در راستای امدادگری و درمانگری رزمندگان اسلام و حمایت از مردم ستمدیده و محروم کردستان، عازم آن دیار شد.
با شروع جنگ تحمیلی شهید غازی مسوولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده‌دار شد و بواسطه درایت و کاردانی خود بعنوان فرمانده گردان توپخانه انتخاب و پس از چندی از سوی فرمانده کل سپاه مسوولیت ایجاد اولین گروه توپخانه سپاه به وی واگذار شد و بعد از مدتی یگان‌های مستقل توپخانه در سپاه با همفکری او بوجود آمد.
شهید حسن غازی در مراحل عملیات خیبر در ۱۱ اسفند ۱۳۶۲ در منطقه طلائیه به درجه رفیع شهادت نائل شد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار