بیابان‌زدایی 300 هکتاری در شرق اصفهان

گشایش پروژه 300 هکتاری بیابان‌زدایی در شرق اصفهان و بهره‌برداری از 200 واحد آماده‌سازی شده در مناطق سیل‌زده توسط بسیج سازندگی

گروه اصفهان| روز گذشته و در آستانه هفته دفاع مقدس نشست خبری تبیین برنامه‌های ستاد بزرگداشت سی و نهمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد که در آن جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان از گشایش پروژه 300 هکتاری بیابان‌زدایی در شرق اصفهان و بهره‌برداری از 200 واحد آماده‌سازی شده در مناطق سیل‌زده توسط بسیج سازندگی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

علی مقواساز در تشریح فعالیت‌های کمیته رژه عنوان کرد: رژه یگان‌های منتخب نیروهای مسلح صبح روز یکشنبه سی و یکم شهریورماه از ساعت 8 صبح مقابل گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد. نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس با عنوان ما پیروزیم در قالب 60 غرفه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با همکاری تمامی نیروهای مسلح در جوار تربت شهدای گمنام با غدیر برگزار خواهد شد زمان بازدید عموم مردم روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 16 تا 21 خواهد بود. مقواساز بیان کرد: برگزاری نمایش رزمی عملیات کربلای 5 در شهرستان‌های لنجان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر، برپایی 40 سنگر مقاومت در میدان‌های اصلی مرکز استان و رونمایی از 15 عنوان کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت هفته دفاع مقدس هستند. جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان با اشاره به نقش محوری مساجد در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طرح مسجد، سنگر مقاومت در هزار و 240 مسجد استان با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در قالب جشنواره فرهنگی هنری در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد. او با اشاره به طرح مهر کریمانه بیان کرد: در این طرح که با شعار هر بسیجی، یک دانش‌آموز محروم اجرا خواهد شد، هر بسیجی مسؤولیت تهیه لوازم‌التحریر موردنیاز یک دانش‌آموز در مناطق محروم را بر عهده می‌گیرد. مقواساز گشایش پروژه 300 هکتاری بیابان‌زدایی در شرق اصفهان و بهره‌برداری از 200 واحد آماده‌سازی شده در مناطق سیل‌زده توسط بسیج سازندگی را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت اقشار 21 گانه بسیج مانند بسیج دانشجویی در این هفته جمعا 500 برنامه برگزار خواهند کرد.

برگزاری 200 یادواره شهدا در اصفهان

این در حالی است که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با تشریح رویدادهای هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بسیار ناب است و باید ارزش‌های دفاع مقدس را به جوانان بیاموزیم و اگر این ارزش‌ها به‌خوبی نشر پیدا کند امنیت ملی کشور تضمین می‌شود. داریوش وکیلی به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در هفته دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: دیدار با جانبازان عزیز در نقاط مختلف اصفهان، عطرافشانی و گل‌باران گلزار شهدای اصفهان و دیدار از خانواده شهدا و جانبازان دفاع مقدس برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ادامه داد: تلفیق مراسم هیئت‌های مذهبی با ایثار و شهادت، حضور روایتگران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط یکی از ایثارگران سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس است. تبلیغات یکنواخت در سطح شهر اصفهان در راستای گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس، نصب و تعویض پرچم‌های مزار مطهر شهدا، حمایت از 200 یادواره شهدا در سطح استان اصفهان از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است. وکیلی در ادامه افزود: آماده‌سازی محتوا با موضوع ایثار و شهادت برای نشر در فضای مجازی، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع دفاع مقدس، مراسم رونمایی از کتب با موضوع ایثار و دفاع مقدس، برگزاری کارگاه‌های دفاع مقدس با حضور جوانان و اطلاع‌رسانی جشنواره آواها و نماها با موضوع دفاع مقدس سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس است. او با اشاره به این‌که اجرای ویژه‌برنامه‌هایی با محوریت دفاع مقدس در سطح استان در هفته آینده توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی ویژه خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف و یادواره شهدای فامیل در شهر درچه از برنامه‌های در نظر گرفته شده در هفته دفاع مقدس است.

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان نیز به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: حضور در نمایشگاه دفاع مقدس، اعزام راویان دفاع مقدس به مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان دفاع عاشورایی، رونمایی و فراخوان نخستین جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس، حمایت از چند نمایش خیابانی در میدان‌های اصلی شهر، تولید و رونمایی از برنامه تلفن همراه شهید همت از دیگر برنامه‌های اصفهان در هفته دفاع مقدس است. یوسف علایی تصریح کرد: افتتاح رادیو دفاع مقدس اصفهان، رونمایی از 5 کانال دفاع مقدس در فضای مجازی، تولید مستند آرشیوی گردان یونس، مشارکت در برگزاری شب‌های خاطره، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع نقش روحانیت در دفاع مقدس، برگزاری محفل شعر و خاطره ویژه همسران شهدا، مشارکت در برنامه فرهنگی زینبیون، چاپ و رونمایی از 30 عنوان کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در اصفهان است. همچنین بهروز فرهمند مشاور مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در این نشست گفت: بیش از 5 هزار دقیقه برنامه در صداوسیمای اصفهان با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس تولید شده است و همچنین پخش زنده مراسم‌ها از دیگر برنامه‌های صداوسیمای مرکز اصفهان در هفته دفاع مقدس است.

دفاع مقدس قدرت بازدارندگی دارد

در این نشست جانشین ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تقارن ماه محرم و دفاع مقدس بسیار زیبا است و در هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن ایثار و از خودگذشتگی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است. محسن گودرزی با بیان این‌که تجربه دفاع مقدس عامل بازدارندگی است و ارتش تمام تلاش خود را در این راستا خواهد کرد، گفت: در هفته دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس و تجلیل از خانواده جانبازان، شهدا و شهدای مدافع حرم را همانند گذشته در برنامه‌های خود داریم که تبلور وحدت را میان سپاه و ارتش در هفته دفاع مقدس مشاهده می‌شود. او عنوان کرد: سخنرانی فرماندهان ارتش در خطبه‌های نماز جمعه، حضور در نمایشگاه دفاع مقدس، اعزام تیم‌های سیار پزشکی به مناطق محروم، برنامه‌های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، برگزاری نشست‌های تخصصی از درس‌ها و عبرت‌های دفاع مقدس، اردوهای تحقیقاتی و دفاعی، تجلیل و تکریم از نیروهای وظیفه و خانواده شهدای نیروهای وظیفه در ارتش از برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان است. جانشین ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با آیات عظام و نماینده ولی‌فقیه در استان، گرامیداشت عملیات ثامن‌الائمه و شکست حصر آبادان سایر برنامه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است و در این راستا دوشادوش سایر دستگاه‌ها حرکت می‌کنیم. سرهنگ حسین حسین‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که در اصفهان با حضور 23 هزار شهید برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به‌صورت شایسته‌ای گرامی داشته شود، اظهار داشت: زمانی امنیت برقرار است که کشوری احساس تهدید نکند، دفاع مقدس قدرت بازدارندگی دارد و دشمنان ما تجربه این را دارند که با ایستادگی مردان و زنان ایرانی شکست‌خورده و همین ایستادگی باعث سربلندی ملت ایران شده است. او با اشاره به این‌که هفته دفاع مقدس و هفته نیروی انتظامی در راستای هم قرار گرفته است، گفت: پلیس در ایران و استان اصفهان خدمات شایسته‌ای در جهت مواجه با سوداگران مرگ و تهدیدات در شهرها صورت می‌دهد و بلافاصله پس از جنگ دفاع مقدس شاهد جنگ نرم بوده‌ایم و هم‌اکنون نیز در حال مواجه با جنگ اقتصادی است. حضور در رژه دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شهدای دفاع مقدس، گرامیداشت فرزندان شهدای نیروی انتظامی و بدرقه آن‌ها با خودروی پلیس به مدارس در روز یکم مهرماه، مشارکت در برنامه‌های فرهنگی در هفته دفاع مقدس، تجلیل از کارکنان وظیفه نیروی انتظامی و مشارکت آن‌ها در هفته دفاع مقدس از برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است. سرهنگ حسین‌زاده گفت: تجلیل از جانبازان و خانواده شهدای دفاع مقدس، حضور واحدهای نمونه انتظامی استان در نماز جمعه، حضور در مراسم عطرافشانی گلزار دفاع مقدس و ایجاد نظم ترافیکی در شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان اصفهان در هفته دفاع مقدس است.

مساجد محور فعالیت‌های هفته دفاع مقدس

هم‌چنین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: زمانی که امام خمینی (ره) فرمودند جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت کسی تصور آن را نمی‌کرد اما مردم ما عاشورایی مقاومت کردند و تبعیت کردن آن‌ها از امام ما را به‌جایی برساند که امروز این ادعا به حقیقت تبدیل شده است. محمدعلی احمدی تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی خردورزی است و این‌که برخی می‌گویند دفاع مقدس یک اقدام هیجانی بود صحت ندارد؛ چرا که دانشمندان و فرماندهان در اتاق‌های جنگ طرح‌های نظامی می‌ریختند و برای عملیات برنامه داشتند. او عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برخی آثار هنری را برای رونمایی در این هفته آماده کرده و مساجد محور فعالیت‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس هستند. احمدی با اشاره به فعالیت‌های مدیریت شهری اصفهان در این هفته خاطرنشان کرد: 200 برنامه در فرهنگسراهای شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و طرح پازلی ارگ جهان‌نما به این مناسبت تغییر خواهد کرد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: اجرای طرح نیم پلاک در گلستان شهدای اصفهان، بازدید از آسایشگاه جانبازان دفاع مقدس با هدف شناساندن رزمندگان گمنام به مردم و اقامه نماز وحدت مردم و نیروهای مسلح پس از اذان مغرب در مساجد سطح استان از جمله برنامه‌های این هفته هستند.‌ او در تشریح برخی از مهمترین برنامه‌های شهرستان‌های استان گفت: برگزاری دعای ندبه روز جمعه در جوار مزار شهید حججی همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری و برگزاری مراسم شب‌های شیدایی گرامیداشت یاد شهید حسین قجه‌ای به مدت پنج شب در زرین‌شهر از جمله برنامه‌های شهرستان‌ها به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس هستند. احمدی با اشاره به اینکه امنیت نقش مهمی در رونق تولید دارد خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح امنیت را برای جامعه به ارمغان آورده است که یکی از مهمترین موضوعات برای سرمایه‌گذاری در هر کشوری محسوب می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار