غلامپور:فرهاد نه ذهنیتی از گذشته دارد و نه به کسی باج می‌دهد

فرهاد مجیدی خودش بازیکن بزرگی برای استقلال بوده و یک اسطوره برای این باشگاه به شمار می‌رود. او روی یک سری اصول پایبند است و آنها را رعایت می‌کند و به قول معروف به هر کسی باج نمی‌دهد. به نظر من وقتی او اصول را رعایت می‌کند این موضوع باعث می‌شود همه به او احترام بگذارند.

تیم فوتبال استقلال از هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی در تهران موفق شد فولاد را شکست بدهد که فرهاد مجیدی بعد از هت‌تریک در بازگشت به‎عنوان سرمربی آبی‎پوشان در اولین گام به‎همراه کادرفنی جدید استقلال این پیروزی را در کارنامه خود ثبت کرد تا نه‎تنها هواداران این تیم را به آینده امیدوار کرده باشد بلکه در نخستین حضور در بازگشت دوباره، فولاد جواد نکونام را نیز سرانجام از پیش‎رو بردارد. در این دیدار به جز فراز کمالوند که به‎عنوان مدیر فنی به جمع آبی‌پوشان اضافه شده، کادرفنی این تیم درواقع نفرات سال قبل را روی نیمکت خود می‌دید که در این بین حضور بهزاد غلامپور به‎عنوان مربی دروازه‎بانان نیز اتفاقی بود که دوباره با بازگشت فرهاد مجیدی تکرار شده و نکته جالب اینکه با گلزنی دوباره استقلالی‌ها شادی بعد از گل غلامپور دوباره در ورزشگاه آزادی با پریدن روی کول مجیدی تکرار شد. درخصوص این دیدار، بازگشت دوباره کادرفنی سابق استقلال، حضور دو دروازه‎بان باتجربه در جمع آبی‌پوشان و سایر مسائل مرتبط با غلامپور صحبت کردیم. گفت‎وگوی «فرهیختگان» با این مربی را در ادامه می‌خوانید.

برد خوبی در گام اول کسب کردید.
قبل از هر چیز باید بگویم که کادرفنی قبلی برای این باشگاه زحمات زیادی را کشید و باید از آقای فکری و کادرشان تشکر کنم. آنها در نیم‎فصل اول امتیازات خیلی خوبی همراه با استقلال گرفتند و از زحمات آنها صمیمانه تشکر می‌کنم. بازی با فولاد برای ما بسیار مهم بود. بعد از اینکه فقط ۴۸ ساعت تیم را تحویل گرفتیم، سعی کردیم از لحاظ روحی و روانی روی منسجم شدن و اتحاد بازیکنان و همدلی آنها کار کنیم و با صحبت‌هایی که با آنها داشتیم، خداراشکر این موفقیت به دست آمد.

در این مدت نمی‌شد تمرین آنچنانی و از لحاظ تاکتیکی تیم را متحول کرد اما خدا کمک کرد و تلاش و همت بچه‌ها در زمین و البته صرف فعل خواستن توسط آنها و نمایش این اتحاد و همدلی در زمین باعث شد فولاد را شکست دهیم. بازیکنان نشان دادند که چقدر استقلال را دوست دارند و چقدر علاقه دارند که این تیم به شرایط خوب بازگشته و روی دور موفقیت بیفتد. درواقع فکر می‌کنم به‎خاطر هواداران آنها می‌خواهند امسال یک کار بزرگ انجام دهند.

تا قبل از بازی با فولاد ۶ امتیاز و حالا ۴ امتیاز با صدر جدول فاصله دارید. درست است ۱۳ هفته تا پایان رقابت‌ها مانده اما فکر نمی‌کنید یک مقدار کار سخت شده باشد؟
دیگر فوتبال است و هزار اتفاق و چرخش امتیازات. بالاخره ما هم امتیاز می‌گیریم و رقبای ما هم امتیاز از دست می‌دهند و هر اتفاقی در آینده ممکن و همه اینها در فوتبال است. اما همه سعی و تلاش ما این است که امسال بتوانیم به هر قیمت و هر نحوی که شده با یک کار بزرگ دل هواداران را شاد کنیم. هم با بازی خوب و هم با کسب نتیجه و هم با امتیازات بیشتر. از سوی دیگر همدلی و اتحاد درنهایت باعث می‌شود هم هوادار پشت باشگاه و بازیکن باشد و هم بازیکنان و کادر پشت هواداران. به نظر من همه ما به‎عنوان ارکان باشگاه استقلال باید در یک مسیر باشیم تا بتوان این مسیر سخت را تا پایان دست در دست هم و با گذر از پیچ‌های سخت با موفقیت سپری کنیم.

پارسال بعد از تعطیلات لیگ به‎خاطر شیوع ویروس کرونا اگر فولاد را در اهواز می‌بردید شانس‌هایتان برای کسب عنوان قهرمانی از دست نمی‌رفت و به نظر می‌رسد امسال با این پیروزی استقلال به آینده و کسب عنوان قهرمانی امیدوار شده باشد.
بله، درست است. در آن دیدار کلید قهرمانی رقابت‎های پارسال را دادیم و چه‎بسا دیشب کلید قهرمانی رقابت‌های امسال را از همین فولادی‌ها گرفته باشیم. درواقع فکر می‌کنم استارت کار‌مان برای یک پایان موفق را از دیدار شنبه‎شب مقابل فولاد زدیم که ان‎شاءالله با همت همه ارکان باشگاه از بازیکنان تا کادر و مدیریت و همچنین هواداران استقلال بتوانیم امسال یک مسیر متفاوت را سپری کرده که درنهایت به موفقیت ختم شود.

نکته قابل‎توجه اینکه بالاخره استقلال موفق شد تیم نکونام و به‏خصوص فولاد را شکست دهد و این طلسم شکسته شد.
در هر صورت رکورد‌ها برای شکسته شدن هستند و من ترجیح می‌دهم در این خصوص صحبت نکنم. بالاخره فولاد در بازی رفت برنده شد و در بازی برگشت پیروزی به استقلال رسید.

در ۴۸ ساعت با بازیکنان چه کار کردید که در دیدار مقابل فولاد تا اندازه زیادی متفاوت در میدان ظاهر شده و موفق شدند هر ۳ امتیاز را به نفع استقلال به دست بیاورند؟
به نظر من همدل شدیم و بچه‌ها خواستند تا این پیروزی را به دست بیاوریم، درغیر این‎صورت در ۴۸ ساعت معجزه نمی‌توانستیم بکنیم. ما از لحاظ روحی و روانی و کارهای انگیزشی با آنها کار کردیم و آنها را متحد و یکدل کردیم و به نظر من همه مجموعه تیم از روی نیمکت ذخیره‌ها تا آنهایی که در زمین بودند، دوست داشتند تیم برنده شود و این اتفاق هم خداراشکر افتاد و سه امتیاز حساس را هم گرفتیم.

البته به نظر می‌رسد دوست داشتن فرهاد مجیدی توسط بازیکنان در کسب نتیجه به‎دست‌آمده و تلاش آنها در زمین نیز بی‎تاثیر نبوده باشد.
بله، همین‎طور است. فرهاد مجیدی خودش بازیکن بزرگی برای استقلال بوده و یک اسطوره برای این باشگاه به شمار می‌رود. او روی یک‎سری اصول پایبند است و آنها را رعایت می‌کند و به قول معروف به هر کسی باج نمی‌دهد. به نظر من وقتی او اصول را رعایت می‌کند این موضوع باعث می‌شود همه به او احترام بگذارند. درواقع این دوست داشتن که شما می‌گویید، دوطرفه است یعنی هم فرهاد، بازیکنان را دوست دارد و هم بازیکنان او را خیلی دوست دارند ضمن اینکه فرهاد مجیدی هیچ‎گاه از چارچوب خودش خارج نمی‎شود.

هواداران استقلال استقبال زیادی از بازگشت مجیدی داشتند. شما چقدر اطمینان‎خاطر به هواداران می‌دهید که او اتفاقات آخر فصل گذشته را فراموش کرده و با ذهنیت جدید به استقلال آمده است؟
اصلا دیگر آن مسائل در ذهن فرهاد جایی ندارد، هرچند در مدت زمان حضور او در سری پیش یک‎سری مشکلات برایش ایجاد کردند اما در هر حال انسان روزبه‎روز باتجربه‎تر می‌شود و این درحالی است که یک فصل از آن زمان سپری شده و فرهاد هم باتجربه‌تر این‎بار به استقلال بازگشته و مطمئنا مشکلات را پشت‎سر گذاشته و فراموش کرده و با ذهنیت جدید به استقلال بازگشته است. او از آدم‎های بزرگ‎تر و باتجربه‎تر مشاوره می‌گیرد که این موضوع بسیار خوبی است و اهمیت زیادی دارد. مطمئن باشید آدم‌ها همیشه روی یک خط جلو نمی‌روند و همه قابل تغییر هستند و پیشرفت کردن را هم دوست دارند، البته یک‎سری وقت‌ها همه آدم‎ها اشتباه می‎کنند و این مختص به فرد خاصی نیست.

در هر صورت یک‎سری حرکات و رفتار مجیدی نشان می‌دهد او این‎بار با عقلانیت بیشتری به استقلال برگشته است.
بله، صددرصد مطمئن باشید که او از یک سوراخ دوبار گزیده نخواهد شد.


اگر فراز کمالوند را فاکتور بگیریم، همان نفرات کادرفنی سال گذشته دوباره به استقلال بازگشته‌اند. حالا باید این کادر را کادر جدید اطلاق کنیم یا کادر قدیم؟
در هر صورت همه بودند و فقط آقای کمالوند اضافه شده است اما مطمئن باشید انسجام خوبی بین ماست و همه برای موفقیت دست به دست هم می‎دهیم. الان هم آقای کمالوند به ما اضافه شده و همه در یک خط جلو می‌رویم تا دوباره دل هواداران را شاد کنیم.

با بازگشت دوباره استقلال دوباره شادی‎های گل معروف‌تان و پریدن روی کول فرهاد مجیدی آغاز شده است.
در فاز جدید سعی می‌کنیم تیم ببرد، حالا اگر ما هم نپریدیم، مهم نیست. بیشتر دوست داریم تیم برنده شود.

مراقب مجیدی هستید تا اتفاقی برایش نیفتد؟
فرهاد سرعتی است و بعد از گل‎ها استارت می‌زند و می‌رود و به او نمی‌رسم که جا برای پرش باقی بماند.

دو گلر باتجربه به نام‌های رشید مظاهری و سیدحسین حسینی در ترکیب امسال استقلال تا چه اندازه به این تیم کمک خواهند کرد؟
واقعا این دوگلر برای هر تیمی نعمت هستند، هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اخلاقی هر دو در مجموعه استقلال موثر و مطمئن هستند و ما برای دیدارهای آینده در سه جام روی آنها حساب باز کرده‌ایم، نه‎تنها من به‎عنوان مربی دروازه‎بان‌ها بلکه تمامی اعضای کادرفنی و به‎ویژه آقا فرهاد روی هر دو گلر برای رقابت‌های آینده حساب باز کرده‌ایم. ما هر سه جام را جدی گرفته‌ایم و برای موفقیت در آنها تلاش‎مان را می‌کنیم.

صحبت پایانی؟
اعتقاد دارم که باید بیشتر کار کنیم و کمتر حرف بزنیم سپس وقتی نتیجه به دست بیاید آن زمان آدم راحت‎تر صحبت می‌کند. شروع کار‌مان با پیروزی بوده اما با این پیروزی به ما جام نمی‌دهند و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا این بردها تا رسیدن به‎ عنوان قهرمانی تا پایان فصل ادامه پیدا کند.





ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار