جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹

بورس امروز در ادامه روند صعودی روز گذاشته کار خود را با رنگ سبز آغاز کرده و نماد‌های شاخص‌ساز با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. اتفاقی که باعث شده بعد از گذشت ۳۰ دقیقه شاهد رشد هفت هزار و ۶۰۰ واحدی شاخص کل هستیم که این مقدار رشد در دو سه هفته اخیر بی‌سابقه است. در حال حاضر شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۱۸۳ هزار واحد قرار دارد. فولاد، شپنا، شبندر، وغدیر، شستا، وبملت و شتران نماد‌های با بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل هستند. تا به اینجای کار شاخص کل ۶۴ صدم درصد و شاخص هم‌وزن  ۱۴ صدم درصد رشد کرده‌اند که نشان می‌دهد شرکت‌های کوچک همراهی کمتری با روند صعودی بازار دارند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹

اکثریت همچنان دست قرمزها است

به گزارش فرارو، در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه، از مجموع ۱۶۹ نماد بورسی معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۲۷ نماد هستیم و حدود ۴۲ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. موردی که نشان می‌دهد اکثریت قابل توجه بازار همچنان قرمزرنگ است. در فرابورس هم شرایط به همین شکل است و از مجموع ۷۱ نماد معامله شده، ۴۵ نماد قرمزرنگ و ۲۶ نماد سبزرنگ هستند. صبح امروز شاهد اختلال در API‌های بورس هستیم و به همین خاطر اطلاعات کارگزاری‌ها از روند معاملات چندان دقیق به نظر نمی‌رسد. عموما در این ساعات حدود ۳۰۰ نماد در بورس و ۲۰۰ نماد در فرابورس معامله می‌شوند که امروز شاهد کاهش این ارقام هستیم.
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۹ نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)


صندوق‌های سرمایه‌گذاری، پالایشگاه‌ها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی مثل روز گذشته از جمله گروه‌هایی هستند که با گذاشتن نقطه پایان بر روند نزولی خود، به مدار صعودی افتاده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF بیشترین آمار معاملات را به خود اختصاص داده‌اند و در بینشان پالایش و دارا یکم حدود سه درصد رشد کرده‌اند. دیگر صندوق‌های ETF سهامی هم عموما صعودی هستند، اما اغلب فاصله زیادی تا ارزش NAV خود دارند. تنها مزیت روند صعودی بازار برای گروه خودرویی‌ها صرفا افزایش آمار معاملات در این گروه زیان‌ده است. چراکه خساپا، خودرو، خبهمن و دیگر نماد‌های این گروه عموما روند نزولی دارند و حتی در برخی موارد شاهد تشکیل صف فروش سنگین هستیم. گروه فرآورده‌های نفتی امروز سبزرنگ است. شبندر چهار درصد، شبریز و شپنا سه درصد و شتران یک درصد افزایش قیمت را در ساعات ابتدایی معاملات تجربه می‌کنند. در گروه فلزات اساسی فملی کار سختی پیش رو دارد و نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شود. از سوی دیگر فولاد، ذوب، فخوز و فالوم به مدار صعودی افتاده‌اند و رشد قیمت پیدا کرده‌اند. محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند و شاهد افزایش قیمت سهام در نماد‌های بزرگ هستیم. بانک‌ها و موسسات اعتباری، شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی، استخراج کانه‌های فلزی و سرمایه‌گذاری‌ها از دیگر گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار هستند. غذایی‌ها، سیمانی‌ها، استخراج زغال‌سنگ، نیروگاه‌ها، سایر محصولات کانی، دارویی‌ها و انبوه‌سازی‌ها از گروه‌های قرمزرنگ بازار به حساب می‌آیند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار