با جدیت از اول مهر ماه با پزشکان متخلف برخورد می‌کنیم

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه تمام پزشکان باید تا پایان شهریور ماه نسبت به نصب دستگاه پوز و اتصال آن به سامانه امور مالیاتی اقدام کنند و این مهلت تمدید نمی شود، گفت: سازمان امور مالیاتی از ابتدای مهر ماه دستگاه های کارت خوان پزشکانی را که به سازمان امور مالیاتی متصل نیست را غیرفعال خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بهروز مهدلو پیش از ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه 15 شهریور ماه آخرین مهلت پزشکان برای اتصال پایانه فروشگاهی یا دستگاه POS به سایت سازمان امور مالیاتی کشور بود، اظهار کرد: تا آن تاریخ تنها 20 درصد جامعه پزشکی کشور به این قانون تمکین کردند و این آمار در اصفهان 16 درصد جامعه پزشکی و 4 درصد پایین تر میانگین کشور بود.

وی با بیان اینکه از آن تاریخ تاکنون اقدامات مختلفی برای تشویق پزشکان جهت استفاده از سامانه پوز متصل به مالیات صورت گرفت، افزود: به همین منظور چند نشست آموزشی برای پزشکان برگزار شد، همچنین با تهیه لیست پزشکانی که به این قانون تمکین نکرده اند، به آنها از طریق پیامک اطلاع ‌رسانی شد. علاوه بر آن فرمی تهیه و با امضا بنده به صورت نامه کتبی مستقیما تحویل پزشکان داده شد تا در آینده نسبت به این قانون ابراز بی اطلاعی نکنند. همچنین از روز گذشته با حضور سرزده به مطب پزشکان بر اجرای این قانون تاکید کرده ایم.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته تا تاریخ 27 شهریور ماه، 73 هزار و 737 پزشک در سراسر کشور فراخوان شدند که از این تعداد 16 هزار و 560 نفر معادل 22.5 درصد پزشکان کشور به قانون تمکین کرده اند، تاکید کرد: تا این تاریخ 6 هزار و 715 پزشک در استان اصفهان فراخوان شدند که از این تعداد 1574 نفر معادل 23.5 درصد پزشکان اصفهانی به قانون تمکین کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه تمام پزشکان باید تا پایان شهریور ماه نسبت به نصب دستگاه پوز و اتصال آن به سامانه امور مالیاتی اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریور باید 90 درصد جامعه پزشکی به عنوان قشر فرهیخته و تحصیلکرده به قانون تمکین و مشخص کنند که فرارهای مالیاتی مربوط به آنها نبوده است.

مهدلو با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکل زیرساختی برای اجرای این قانون وجود ندارد، تصریح کرد: برای پزشکانی که در این سامانه ثبت نام نکرده اند از ابتدای مهر ماه به مرور برای آنها احکام صادر می شود و با حضور بازرسان در مطب آنها و در صورت مشاهده هر گونه جرائم و کتمان درآمد، 30 درصد جریمه خواهند شد و 2 درصد کارمزد اخذ و تمام هزینه دریافت شده به عنوان درآمد محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی موظف است کتمان درآمد را به عنوان جرم و یا پولشویی به مراجع قضایی معرفی کند، اظهار کرد: پزشکان باید بدانند که انضباط مالی در تمام دنیا وجود دارد و با توجه به اینکه مدعی هستند که فرار مالیاتی به آنها ارتباطی ندارند باید با نصب و اتصال پایانه فروشگاهی به سایت امور مالیاتی، ادعای خود را اثبات کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تأکید کرد: مطابق این قانون تنها نصب پایانه فروشگاهی مد نظر سازمان مالیاتی کشور نیست بلکه دستگاه پوز باید به نام شخص پزشک به سایت سازمان مالیاتی متصل شود.

وی با اشاره به بخشی از تخلفات پزشکان که مصداق جرم است، گفت: برخی از پزشکان که دستگاه کارت خوان ندارند و از دستگاه دیگران استفاده می کنند، استفاده از دستگاه کارت خوان به نام منشی و سایر اعضای خانواده پزشک، استفاده از دستگاه های مربوط به صندوق های قرض‌الحسنه، خیریه و ... که اینها مصداق جرم است و در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود.

مهدلو در ادامه در خصوص اعتراض جامعه پزشکی مبنی بر اینکه قانون استفاده از دستگاه پوز و اتصال به سازمان مالیات در دیگر صنوف اجرا نمی شود، گفت: با ابلاغ سازمان امور مالیاتی از ابتدای مهر ماه تا پایان امسال، 15 اتحادیه و در مجموع 50 شغل مشمول این قانون شده اند.

وی اظهار کرد: وکلا، مشاوران حقوقی و مشاوران خانواده، دفاتر اسناد رسمی، مشاورین املاک، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و چلوکبابی ها، کافی‌شاپ‌ها، بریانی ها، قهوه خانه ها باغ تالارها و مشاغل مشابه، مراکز اقامتی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های وسایل نقلیه موتوری، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، آجیل و خشکبارفروشی‌ها، قنادی‌ها، میوه و تره‌بارفروشی‌ها، مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی، لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار فروشی‌ها، گیم‌نت‌ها و کافی‌نت‌ها، دفاتر خدمات ارتباطی و الکترونیکی و ... مشمول این قانون هستند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: براین اساس، مهلت پزشکان در نصب سامانه فروشگاهی و اتصال آن به سازمان امور مالیاتی تمدید نخواهد شد و از اب


تدای مهر ماه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف پزشکان، می توانند با سامانه 1526 تماس گرفته و یا موارد را به صورت مکتوب به سازمان امور مالیاتی اعلام کنند.

وی گفت: پزشکان برای اتصال دستگاه پوز خود به سامانه امور مالیاتی بین 5 تا 7 دقیقه زمان نیاز دارند و در صورت اراده در این مدت اندک بالای 99 درصد این جامعه می توانند به قانون تمکین کنند.

مهدلو با در خصوص برخی شایعات مبنی بر دریافت مالیات آنی پس از اخذ وجه توسط پایانه فروشگاهی، گفت: دریافت مالیات پزشکان بر اساس اظهارنامه مالیاتی و دفاتر و اسناد ارائه شده است، به عنوان مثال ممکن است پزشکی در سال 10 میلیارد تومان گردش مالی داشته باشد، اما این به تنهایی ملاک محاسبه مالیات نیست و تنها درآمد نهایی وی مشمول مالیات می شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل مالیات استان با جدیت به دنبال اجرای این قانون در جامعه پزشکی است، اظهار کرد: از ابتدای مهر ماه اگر پزشکی حتی یک روز دیرتر نسبت به ثبت دستگاه در سامانه اقدام کند آن یک روز تأخیر را در محاسبات وی لحاظ می کنیم و با بررسی های متفاوت درآمد واقعی وی مشخص خواهد شد؛ به عنوان مثال تمام معاملات بانکی پزشک، منشی و سایر اعضای خانواده وی حتی از سال های قبل از طریق سیستم بانکی و ثبتی مورد بررسی قرار می گیرد و برآورد نقدی حاصل از روش‌های میدانی برای پزشکان غیرشفاف به کار گرفته خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: پیش بینی می شود سازمان امور مالیاتی از ابتدای مهر ماه دستگاه های کارت خوان پزشکانی را که به سازمان امور مالیاتی متصل نیست، را غیرفعال خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تمام کارتخوان های قبلی پزشکان که کد 16 رقمی دارند برای اتصال به سامانه مالیاتی قابل قبول است، بنابراین پزشکان تا پایان شهریور ماه باید نسبت به اتصال پایانه های فروشگاهی خود به سایت سازمان امور مالیاتی اقدام کنند و پس از آن بهانه‌ای حتی از سوی آنها قابل قبول نیست.

مهدلو در ادامه با اشاره به نتایج اجرای طرح بسته‌های حمایتی سازمان مالیاتی از واحدهای تولیدی در سال رونق تولید، گفت: در ابتدای امسال مقرر شد طرح حمایتی برای تمام واحدهای تولیدی و غیرتولیدی با ظرفیت بیش از 50 کارگر اجرایی شود که با تصویب آن در هفتاد و چهارمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این بسته از ابتدای خرداد ماه اجرایی شد.

وی افزود: از ابتدای خرداد تا 27 شهریور امسال 4 هزار و 235 فقره بدهی مالیاتی تقسیط شده است، همچنین در بخشودگی جرایم مالیاتی تاکنون 11 هزار و 897 در مورد بخشودگی انجام و 120 فقره تقسیط مجدد چک های برگشتی واحدهای تولیدی انجام شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان به کمتر شدن مالیات علی الراس مطابق این بسته اشاره کرد و گفت: سال گذشته 1400 مورد علی الراس در استان داشتیم که امسال با 70 درصد کاهش به 514 مورد رسیده است، همچنین در بند دیگر این بسته 103 میلیارد تومان استرداد مالیات به مردم داشتیم.

وی در ادامه به موضوع فرارهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در مبارزه با فرارهای مالیاتی اقدامات خوبی انجام داده است و با توجه به شناسایی 6100 میلیارد تومان فرار مالیاتی که تاکنون 1500 میلیارد تومان آن برگشت داده شده در نظر داریم تا پایان امسال بیش از 5 میلیارد تومان دیگر آن را وصول کنیم.

مهدلو همچنین در بحث فرارهای مالیاتی به مردم هشدار داد: فریب افرادی که در ازای پرداخت یک یا دو میلیون تومان کارت ملی و شناسنامه آنها را دریافت می کنند، نخورید؛ چرا که ممکن است با ثبت شرکتی به نام آنها، بدهی های سنگین مالیاتی به بار بیاورند و افراد ضعیف دچار مشکل شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار