بازگشت گرما در آخرین روزهای شهریور به دشت کاشان

رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: دمای هوا دشت کاشان در روزهای پایانی شهریور و ابتدای مهر ماه با افزایش بین شش تا هشت درجه شرایطی همانند دهه نخست شهریور را خواهد داشت.

عباس ارغوانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی روزهای آینده است و بر این اساس وضعیت هوا به صورت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: بنا بر اطلاعات موجود، بیشینه دما به 38 درجه و کمینه دما نیز به 21 درجه سانتیگراد خواهد رسید و رطوبت هوا در بیشترین مقدار 30 و در کمترین مقدار 10 درجه خواهد بود، همچنین حداقل دما در مناطق کوهستانی بین چهار درجه نسبت به مناطق دشت کمتر پیش بینی شده است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: با توجه به زمان برداشت محصول و به منظور جلوگیری از آلوده شدن پسته به بیماری آفلاتوکسین، لازم است که از چادر مخصوص جهت جمع آوری پسته سبز و همچنین از برای حمل و نقل از سبد آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: زعفران کاران نیز جهت آماده سازی زمین و کشت زعفران اقدام کرده و توصیه می شود با توجه به افزایش دمای هوا طی هفته جاری از آبیاری مزارع زعفران خودداری کنند.

ارغوانی افزود: درصورت ریزش غیرطبیعی هلو، خرمالو، انار و یا سابقه آلودگی به مگس میوه در سال قبل جهت دریافت توصیه های کارشناسی به کلینیک های گیاه پزشکی و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه شده و نسبت به جمع آوری روزانه میوه های آلوده اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار