موذنی: صنایع دستی با حمایت رونق می‌گیرد

مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان گفت: حفاظت از میراث ملموس و ناملموس، معرفی هنرمندان چیره دست صنایع دستی و مباحث فرهنگی و غیره نیازمند فعالتر شدن انجمن‌های مردم نهاد بوده تا از توان آنها بیشتر استفاده شود از این رو انجمن حافظان میراث لنجان فعالیت خود را آغاز کرد.

میلاد موذنی اظهار کرد: فرهنگ‌سازی درباره اصل موضوع گردشگری، بسترسازی و آماده‌سازی مکانی، با فراهم ساختن زیرساخت و سخت‌افزار مرتبط با گردشگری و گسترش گردشگری مجازی از جمله راهکارهاییست که می‌تواند شهرها و روستاهای شهرستان لنجان را به شهرستانی گردشگر پذیر در ایام مختلف سال مبدل سازد.
وی افزود: در این میان معرفی هنرمندان چیره‌دست و صنعتگران ماهر در بخش صنایع‌دستی شهرستان لنجان می تواند علاوه بر حرکت در مسیر معرفی این قشر تاثیرگذار فرصت مغتنمی‌ را در ابعاد فرهنگی، هنری، اقتصادی مهیا سازد و موجب توسعه و پیشرفت صنایع دستی دیار گردد.
مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان تصریح کرد: صنایع‌دستی با سرمایه اندک و ابزار ساده موجب درآمدزایی، رونق اقتصادی، کمک به اقتصاد خانوار و توسعه گردشگری خواهد شد و از سوی دیگر معرفی صحیح این ظرفیت ها جذب گردشگران بیشتری را به دنبال خواهد داشت اما تحقق این مهم مسلتزم پرداختن به توانمندی هنرمندان این عرصه است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی در زرین شهر، گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی امام جمعه محترم زرین شهر در برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی و صنایع دستی افقی نو در برابر هنرمندان شهرستان لنجان گشوده شده اما با حضور انجمن های مردم نهاد قطعا می توان با تلاش بیشتر و تدوین برنامه‌های کارآمد بهره‌وری بهتر و بیشتری از هنرهای فاخر و تولیدات بومی تولید شده توسط بانوان و هنرمندان این شهرستان داشت.
موذنی ادامه داد: موضوع حفاظت از میراث ملموس و ناملموس، معرفی هنرمندان چیره دست صنایع دستی و مباحث فرهنگی و غیره نیازمند فعالتر شدن انجمن‌های مردم نهاد بوده تا از توان آنها بیشتر استفاده شود از این رو انجمن حافظان میراث لنجان فعالیت خود را آغاز کرد.
وی اضافه کرد: امروز از همه دلسوزان و علاقه مندان فعالیت در حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دعوت می کنیم برای پیشبرد اهدافی چون حفاظت از میراث ملموس و ناملموس، ارتقای آگاهی محلی،استانی و ملی با معرفی داشته های کهن و تاریخی منطقه ما را یاری کنند و عضو این انجمن مردمی باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار