3 بنای تاریخی نطنز ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: سه بنای تاریخی خانه نصیری، ساختمان اداره نوغان و حمام وشوشاد نطنز ثبت ملی شد.

به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان در نطنز، حسین یزدانمهر امروز (شنبه) در حاشیه مراسم ثبت جدید آثار ملی در نطنز اظهار کرد: سه بنای خانه تاریخی نصیری، ساختمان اداره نوغان و حمام تاریخی وشوشاد جدیدترین بناهای ثبت شده نطنز در میراث ملی هستند.

وی افزود: اولین بنای ثبت شده خانه تاریخی نصیری است که متعلق به زمان صفویه بوده و در محله کوچه فارح نطنز قرار گرفته که دارای نقشه و نمای زیبا و منحصر به فردی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: دومین اثر ثبت شده، ساختمان اداره نوغان داری نطنز است که تنها مرکز پرورش کرم ابریشم در مرکز و جنوب کشور بوده که در سال 1328 تاسیس شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به قدمت بالای این دانش در نطنز و ساختمان زیبا و منحصر به فرد آن که الگو گرفته از بناهای استان های شمالی و متعلق به دوره پهلوی اول است، در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

یزدانمهر خاطر نشان کرد: سومین اثر ثبت شده، حمام تاریخی وشوشاد است که در بافت محله قدیمی به همین نام قرار دارد و متعلق به دوران قاجاریه است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار