آیا سرمایه گذاری در بورس برای شما مناسب است؟

سرمایه گذاری در بورس یکی از راه های مناسب برای کسب درآمد می باشد که موفقیت در آن رعایت قوانین متعدد در ابتدای راه می باشد.

آیا سرمایه گذاری در بورس برای شما مناسب است؟

سرمایه گذاری در بورس یکی از راه های مناسب برای کسب درآمد می باشد که موفقیت در آن رعایت قوانین متعدد در ابتدای راه می باشد. از مهم ترین مواردی که لازم است برای سرمایه گذاری در هر یک از بازارهای مالی به آن توجه ویژه داشت، روانشناسی معامله گری می باشد. بر همین اساس باید ابتدا ویژگی های شخصیتی خود را تجزیه و تحلیل کنید تا در نهایت به این نتیجه برسید که آیا فرد مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس می باشید یا خیر؟ گروه تحلیل نوین؛ ارائه دهنده دوره های آموزش بورس در مشهد در ادامه به ویژگی های شخصیتی مناسب و نامناسب برای قدم گذاشتن در این مسیر اشاره خواهد داشت.

شخصیت های مناسب برای سرمایه گذاری در بورس

قدم گذاشتن در مسیر پر از فراز و نشیب سرمایه گذاری در بورس و سایر بازارهای مالی شما را با چالش های زیادی مواجه می کند که برخی با دانش و تخصص رفع شده و موفقیت در بخش اعظم آنها به ویژگی های شخصیتی فرد بستگی دارد. به عنوان مثال، افراد با ویژگی ها و شرایط زیر می توانند با آموزش بورس و یادگیری اصول آن به مرور به موفقیت های مالی بزرگی در این حوزه دست پیدا کنند:

داشتن فرصت تجزیه و تحلیل روزانه

با توجه به اینکه برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی دید بلند مدت دارید یا کوتاه مدت، نیاز است که با ابزارهای مختلف به تجزیه و تحلیل داده ها و رفتار بازار بپردازید. افرادی که قصد دارند با سرمایه گذاری های کوتاه مدت در این زمینه به موفقیت های خوبی دست پیدا کنند، هر روز حداقل یک ساعت از زمان خود را باید به تجزیه و تحلیل رفتار بازار با ابزارهای مختلفی از جمله تحلیل تکنیکال اختصاص دهند. علاوه بر تجزیه و تحلیل، یک معامله گر موفق همیشه باید در حال یادگیری و تحقیق باشد و بدون داشتن زمان کافی قطعا نخواهد توانست به موفقیت های مطلوبی دست پیدا کند.

داشتن سرمایه و منبع درآمد به جز بورس

یکی از مهم ترین مواردی که لازم است به آن توجه داشت این است که بورس و سایر بازارهای مالی انتخاب مناسبی برای کسب درآمد مشخص ماهانه نمی باشد. به همین دلیل تمام معامله گران حرفه ای و موفق ابتدا سرمایه کافی از طریق سایر مشاغل کسب نموده و به بورس به دید منبع درآمد همیشگی و ثابت نگاه نمی کنند. چون رفتار بازار در بسیاری از مواقع غیر قابل پیش بینی بوده و ضررهای مالی را ممکن است به همراه داشته باشد و نداشتن منبع درآمد جانبی می تواند زندگی فرد را با چالش های زیادی همراه کند.

قدرت ریسک بالا

در تمام دوره های شروع معامله در بورس به این موضوع اشاره می شود که علیرغم اینکه باید با دانش و تخصص کافی و بر اساس تجزیه و تحلیل داده ها و رفتار بازار نسبت به خرید و فروش اقدام شود، ریسک بخش جدایی در معامله گری خواهد بود. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک فرد معامله گر باید بتوانید شجاعت ریسک را داشته باشید.

واقع گرا هستید

افراد واقع گرا در بورس و سایر بازارهای مالی موفق تر از سایر افراد عمل می کنند. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد و تازه واردان بازار سرمایه به آن دچار می شوند این است که بورس را راه ثروتمند شدن یک شبه می دانند. این افراد با اولین شکست ناامید شده و مسیر را ادامه نمی دهند. در مقابل معامله گران موفق سرمایه گذاری در بازارهای مالی را پر از فراز و نشیب تصور می کنند و ضررهای مالی را به عنوان تجربه قلمداد کرده و مسیر را با تجربه بیشتر ادامه می دهند.

سرمایه گذاری در بورس با پول پس انداز

با توجه به اینکه سرمایه گذاری در تمام بازارهای مالی با ریسک همراه بوده و علیرغم سودهای زیادی که در بسیاری از مواقع می توان به آن دست پیدا کرد، ضررهای مالی را نیز در آن تجربه خواهید کرد. حتی موفق ترین معامله گران حرفه ای در تمام دنیا ضرر مالی را در این زمینه تجربه کرده اند. به همین خاطر نباید با پول وام و قرض در این مسیر قدم بگذارید، چون با ضرر مجبور به پرداخت سود وام نیز خواهید بود که فشار اقتصادی و روانی زیادی را برایتان به همراه دارد.

ویژگی های شخصیتی نامناسب برای سرمایه گذاری در بورس

برخی از ویژگی های شخصیتی و رفتاری در افراد باعث میشود تا نتوانند در سرمایه گذاری بورس به موفقیت دست پیدا کنند. به عبارت دیگر، افرادی که دارای ویژگی های زیر می باشند، بهتر است بورس را فراموش کنند:

  • افرادی که نمی توانند بر احساسات خود غلبه کنند و با تصمیم گیری های لحظه ای سرمایه گذاری های اشتباهی را انجام خواهند داد.
  • معامله گرانی که فرصت کافی برای یادگیری نداشته و تنها به دوره های آموزشی کوتاه مدت بسنده می کنند. بازارهای مالی دنیایی از پیچیدگی و ابهام می باشد که با دانش و درس گرفتن از افراد موفق در این زمینه می توان دید و شناخت خوبی در آن بدست آورد.
  • افراد انتقام جو در بورس با شکست مواجه می شوند. اگر از آن دسته افرادی هستید که پس از مواجه شدن با شکست به دنبال مقصر هستید، بورس برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود. افراد انتقام جو به جای تصمیم گیری درست برای جبران ضررها، خود و دیگران را مقصر دانسته و به همین دلیل نمی توانند تمرکز کافی داشته باشند.

گروه تحلیل نوین با برگزاری دوره های آموزش بورس توسط اساتید حرفه ای و با تجربه نه تنها شما را از نظر تکنیکی برای قدم گذاشتن در این مسیر آماده می سازد، بلکه اصول روانشناسی معامله گری را ارائه خواهد داد. در این دوره ها به شما آموزش داده خواهد شد که در شرایط مختلف و تغییر رفتار بازار چه عملکردی باید داشته باشید تا بتوانید تصمیم گیری درستی را اتخاذ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های آموزش بورس کافیست نام تحلیل نوین را جستجو کنید یا با شماره 38489315-051 تماس بگیرید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار