پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی تحول در ورزش فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: ما معتقدیم با استفاده از خرد جمعی و استفاده از نقطه نظرات تمام پیشکسوتان و ورزشکاران می توان برنامه های حوزه ورزش فولادشهر را بیش از پیش به سمت پیشرفت سوق داد که این خود نکته ای مهم و قابل توجه است لذا با توجه به شرایط زندگی کنونی داشتن ابتکار و خلاقیت در زمینه جذب جوانان به ورزش آن هم ورزش هایی که روح پهلوانی در آنها درخشان است یک ضرورت به شمار می آید.

پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی تحول در ورزش فولادشهر

عباس مرادی در آئین تجلیل از محمود خوبانی پیشکسوت ورزش جودو در فولادشهر اظهار کرد: شهرداری فولادشهر به تکریم و تجلیل از مفاخر و مشاهیر فولادشهر و حفظ حرمت پیران و پیشکسوتان در عرصه های مختلف نگاهی ویژه دارد چراکه پیشکسوتان و بازنشستگان سرمایه های معنوی جامعه محسوب می شوند .

وی افزود: باید توجه داشت که تجلیل و نکوداشت مفاخر و بزرگان از آموزه های مؤکد دین مبین اسلام و نوعی فرهنگ سازی در راستای پاسداشت زحمات و تلاش های آنان است و این حرکت اقدامی ارزنده و گامی مثبت در جهت الگو سازی و ایجاد انگیزه در بین جوانان به شمار می آید.

شهردار فولادشهر با اشاره به نقش مهم پیشکسوتان ورزش در تحقق و پیشبرد اهداف ورزشی در فولادشهر، تصریح کرد: از این جهت ما در مجموعه شهرداری فولادشهر برآن شدیم تا فرهنگ پهلوانی را بیش از پیش در فولادشهر رواج دهیم و منش پهلوانی را در جامعه نهادینه کنیم چراکه تقویت و توسعه چنین فرهنگی است که به رشد و بالندگی بیتشر ورزش شهرستان لنجان کمک خواهد کرد .


وی پیشکسوتان سرمایه‌های اصلی تحول در ورزش فولادشهر دانست و ادامه داد:ما معتقدیم با استفاده از خرد جمعی و استفاده از نقطه نظرات تمام پیشکسوتان و ورزشکاران می توان برنامه های حوزه ورزش فولادشهر را بیش از پیش به سمت پیشرفت سوق داد که این خود نکته ای مهم و قابل توجه است لذا با توجه به شرایط زندگی کنونی داشتن ابتکار و خلاقیت در زمینه جذب جوانان به ورزش آن هم ورزش هایی که روح پهلوانی در آنها درخشان است یک ضرورت به شمار می آید .

مرادی اضافه کرد: توجه به ورزش قهرمانی و پهلوانی که با فرهنگ ایرانیان سازگاری دارد، در ترویج فرهنگ دینی تاثیرگذار است و تجربه نشان می‌دهد که انسان‌هایی که به اخلاقیات پایبند هستند به عواطف، احساسات و قابلیت‌های خود بیشتر توجه می کنند لذا این مهم خود سبب کاهش آسیب های اجتماعی نیز می گردد.

وی عنوان کرد: ما براین باوریم که مردم باید حمایت از حوزه فرهنگ و ورزش را با تمام وجود لمس و حس کنند لذا اجرای پروژه های مختلف اعم از پروژه های فرهنگی، ورزشی و عمرانی باید به طور متمرکز، حساب شده و ریل گذاری شده انجام شود .


شهردار فولادشهر بیان کرد: یکی از اولویت های اساسی شهرداری فولادشهر توجه ویژه به ورزش و ایجاد سرانه ورزشی مناسب جهت استفاده شهروندان عزیز فولادشهری است و با توجه به سه اصل مهم تحصیل، تهذیب و ورزش؛ این مجموعه با جد و جهد و بهره مندی از تمامی توان خود سعی در ایجاد مراکز ورزشی و مهیا نمودن فضایی شاداب و سالم برای شهروندان دارد .

وی خاطرنشان کرد: باید گفت که ورزش جودو ورزشی به روح معنوی است که مورد علاقه رده های مختلف سنی از خردسال تا سالمندان است از این رو ما نیز خود را موظف می دانیم برای حفظ عظمت و سربلندی ورزشکاران آن و همچنین تقویت آموزش های جوانان و تجلیل از ورزشکاران، شرایطی را مهیا کنیم تا این ورزشکاران با اراده بتوانند در ماموریت های خود برای شهر، شهرستان، استان وحتی کشور افتخار کسب کنند .

مرادی در پایان اذعان کرد : امیدواریم با کمک پیشکسوتان و مسئولان این حوزه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی ورزش جودو در فولادشهر باشیم و با حمایت ورزشکاران و جوانان عزیز و فراهم آوردن تسهیلات لازم شرایط را برای ورود به عرصه های ملی و بین المللی برای آن عزیزان فراهم آوریم .

در ادامه این نشست محمد خوبانی پیشکسوت جودو و دارنده مدال طلای پیشکسوتان کشور، گفت: ورزش جودو بر پایه منشهای پهلوانی و رعایت اخلاق بنیان نهاده شد که امروز باید برای زنده کردن این هدف مقدس و والا در ورزش جودو تلاش کرد.


وی افزود: توجه ویژه به شاخصه اخلاقی چون احترام،تعظیم جودوکاران در حین فراگیری این هنر رزمی و ادای احترام مداوم ورزشکار به استاد،حریف مقابل و داوران در حین مسابقات خود نماینگر این است که پرداختن به ورزش جودو در کنار تقویت قدرت جسم و روح ورزشکار،تواضع و فروتنی را در انسان پرورش می دهد علاوه بر اینها،قدرت بالای جسمی که یک جودوکار در حین فراگیری فنون رزمی بدست می آورد،اعتماد به نفس،خودباوری،جدیت و آمادگی برای مواجه با دشواری های زندگی را در کنار نرمش،لطافت،احترام و تواضع را در او تقویت می کند .

این پیشکسوت جودو تصریح کرد: فولادشهر استعدادهای بسیار خوبی در رشته ورزشی جودو دارد از این رو به نظر می رسد باید با برنامه ریزی مناسب و با بسیج کلیه امکانات زمینه را برای پرورش استعدادها و پیشرفت جودوی این شهر فراهم کرد که این مهم تنها با همدلی و همکاری تمامی پیشکسوتان این رشته ورزشی و مسئولان این شهر پرآوازه به دست خواهد آمد .

وی یاداور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند قهرمانان ورزشی در چشم ملت ایران و در قلب من احترام ویژه ای دارند لذا همرنگ شدن با فرهنگ رایج در ورزش جهانی هنر نیست ، بلکه هنر آن است که مانند ورزشکاران قهرمان ایرانی درهنگام افتخار آفرینی، روح ارزش گرایی و معنویت را با افتخار به همه دنیا نشان داد و به عنوان الگو، ورزشکاران دیگر کشورهای اسلامی را نیز به چنین اعتقاد و رفتاری ترغیب کرد .


خوبانی ادامه داد: ورزشکاران باید روح پهلوانی را که در داستان های قدیمی ایرانی و حوادث اسلامی جلوه گر است ، حفظ کنند و در همه حالات به ویژه در هنگام کسب موفقیت و قهرمانی در برابر خداوند و مردم ، حقیقتاً متواضع باشند، تا نام آنها مثل پوریای ولی، با عزت و احترام و بزرگی همراه شود لذا امروز ما باید تلاش کنیم تا به منویات ایشان جامع عمل بپوشانیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار