نمایشگاه دفاع مقدس در اصفهان افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس روز یکشنبه با حضور فرماندهان ارشد ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در اصفهان افتتاح شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اولین روز هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح برگزار شد و در این رزمایش بخش کوچکی از توان و اقتدار نیروهای مسلح به نمایش گذاشته شد.

سردار مجتبی شیروانیان ادامه داد: نمایشگاه دفاع مقدس شامل ۷۰ غرفه در ۲ بخش نرم افزاری و سخت افزاری با حضور یگان‌های مختلف ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و تعدادی از دستگاه‌های دیگری که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، برپا شده است.

وی گفت: بخش سخت افزاری نمایشگاه شامل شبیه‌سازی منطقه‌های عملیاتی دوران دفاع مقدس، نمایش تجهیزات دفاعی و ادوات غنیمتی سال‌های دفاع مقدس در محوطه باغ موزه دفاع مقدس دایر شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس اصفهان اظهار کرد: همچنین در بخش نرم افزاری این نمایشگاه که در محوطه باغ غدیر دایر شده است، فعالیت نیروهای مسلح در اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، خدمات درمانی و مردم یاری و همچنین خدمات فرهنگی، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و دفاعی اقشار مختلف بسیج در قالب سیر نمایشگاهی ترسیم و تبیین شده است.

وی با اشاره به نمایش فعالیت‌های بخش های مختلف سپاه گفت: مجموعه شهید زین الدین سپاه بخشی از فعالیت‌های خود در خصوص تولید محصولات زرهی و مهندسی را به نمایش گذاشته است.

سردار شیروانیان اضافه کرد: در بخشی از نمایشگاه به ترسیم فعالیت‌های لشکر امام حسین (ع) در شمال غرب و جنوب شرق پرداخته شده است.

وی گفت: در این نمایشگاه غرفه‌ای به شهدای مدافع وطن اختصاص یافته که در این غرفه خاطرات و فعالیت های مدافعان وطن در مناطق مرزی و نحوه شهادت ۲۷ رزمنده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) روایتگری و آثار جنایت ددمنشانه نیروهای وابسته به استکبار در ترور ناجوانمردانه این نیروهای خدوم به نماش گذاشته شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان اضافه کرد: همچنین بخش‌های مختلف ارتش اعم از توپخانه، هوانیروز، نیروی هوایی، پدافند هوایی به ارائه فعالیت‌های خود پرداخته اند.

وی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه تجدید خاطرات و یاد دوران دفاع مقدس و بیان و انتقال ارزش‌ها، ایثارگری، دستاوردها و خاطرات دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.

این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس دایر است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار