جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

بورس امروز هم در ادامه روند نزولی روز‌های اخیر، امروز هم کار خود را با کاهش شش هزار واحدی در ۳۰ دقیقه ابتدایی بازار آغاز کرد. هرچند بعد از گذشت چند دقیقه شرایط در بازار کمی بهبود پیدا کرده و برخی از صف‌های فروش جمع‌آوری شده است. صندوق‌ها در خط مقدم پایان روند نزولی هستند و عمده گروه‌های بازار همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند. تا لحظه نگارش این متن نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، وبملت، خودرو، وغدیر و شبندر بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. تا اینجای کار شاخص کل ۵۴ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۱۴ صدم درصد کاهش پیدا کرده‌اند.  

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

نشانه‌های امیدوارکننده در بازار قرمزرنگ

به گزارش فرارو در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه از مجموع ۲۵۲ نماد معامله شده شاهد کاهش قیمت سهام در ۲۳۸ نماد و افزایش آن در ۱۴ نماد هستیم. در بازار فرابورس هم از بین ۱۵۳ نماد معامله شده در ساعات ابتدایی، ۱۲۸ نماد قرمزپوش هستند و ۲۵ نماد روند صعودی در پیش گرفته‌اند.
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه ۱۶ فروردین‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)



رنگ قرمز امروز هم در نقشه بازار خودنمایی می‌کند. با این تفاوت که تعدادی از نمادهای شاخص‌ساز روند نزولی را کنار گذاشته و با افزایش قیمت سهام روبرو شده‌اند. صندوق‌ها در این زمینه پیشتاز هستند و شاهد افزایش قیمت واحدها در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی هستیم. البته نه انواع دولتی آن یعنی پالایش و دارا یکم. آنها نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می‌شوند. در گروه فلزات اساسی خریداران فملی با حجم معاملات بالا موفق به جمع‌آوری صف فروش شدند و فخوز و کاوه به مدار صعودی راه پیدا کردند. در بین دارویی‌ها برکت کار خود را با صف فروش آغاز کرده و اغلب نمادها قرمزرنگ هستند. محصولات شیمایی رفته رفته درحال غلبه بر فروشنده‌ها هستند و شاهد جمع آوری صف فروش نمادهای تاپیکو، شپدیس، زاگرس، شیران، آریا، شلرد، پارس و شاراک هستیم. فرآورده‌های نفتی همچنان در مسیر نزولی حرکت می‌کنند و صف فروش دارند. استخراج کانه‌های فلزی، هلدینگ‌ها، سیمانی‌ها، و انبوه‌سازی‌ها از گروه‌های نسبتا سبزرنگ بازار امروز به حساب می‌آیند.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار