کارخانه تولید بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان متوقف شود

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از قرار گرفتن استان اصفهان در وضعیت بحرانی شیوع کرونا خبر داد و گفت: باید کارخانه تولید بیماران کرونایی در اصفهان متوقف شود.

کارخانه تولید بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان متوقف شود

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در خصوص آخرین وضعیت استان اصفهان در زمینه شیوع کرونا اظهار داشت: در حال حاضر شرایط استان اصفهان از پرخطر گذشته و به وضعیت بحران رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شرایط استان اصفهان از نظر تعداد مبتلایان و بیماران بستری کرونا بی سابقه است، افزود: در حال حاضر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ظرفیت انجام پنج هزار تست کرونا را داریم که روزانه بین چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ تست از مراجعه کنندگان دریافت می‌کنیم.

بستری روزانه ۳۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد بیماران بستری کرونا روزانه از تعداد ۳۵۰ نفر گذشته است، ابراز داشت: این میزان برابری می‌کند با قله موج سوم در آبان ماه و این در حالی است که هنوز ما به نزدیکی‌های قله این موج هم نرسیدیم.

وی با اشاره به تکمیل بیش از ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان الزهرا (س) برای بستری بیماران مبتلا کرونا تصریح کرد: احتمال دارد تا هفته آینده این بیمارستان به صورت کامل تکمیل شود.

نجیمی با بیان اینکه با این روند طی هفته آینده مجبور هستیم سایر مراکز درمانی را در اختیار بیماری کرونا قرار دهیم، ادامه داد: این امر کیفیت ارائه خدمات به دیگر بیماران اورژانسی را کاهش می‌دهد.

کارخانه تولید بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان متوقف شود

وی با بیان اینکه آستانه تحمل مراکز درمانی و کادر درمان استان اصفهان در زمینه بستری شدن بیماران بین دو هزار تا دو هزار و ۵۰۰ بیمار است، اضافه کرد: باید کارخانه تولید بیماران کرونایی در استان اصفهان به زودی متوقف شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در موج‌های اول، دوم و سوم کرونا روند افزایش بیماران به صورت پلکانی بود، ابراز داشت: این در حالی است که در این موج روند افزایش بیماران و ستری‌ها ناشی از بیماری کرونا به صورت آسانسوری در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان طی ۱۹ روز به وضعیت بحرانی رسیدیم، ادامه داد: هنوز هیچ دورنمایی برای توقف این بیماری در استان وجود ندارد.

تعداد مرگ و میر کرونا در اصفهان به ۱۰۰ نفر می‌رسد

نجیمی با بیان اینکه با شرایط فعلی مجبور به اضافه کردن تخت در مراکز درمانی موجود هستیم، ادامه داد: باید توجه داشت که با این اقدام از کیفیت ارائه خدمات به بیماران کاسته خواهد شد و در نتیجه افزایش مرگ و میر را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما تا پایان فروردین ماه تعداد بیماران جدید مبتلا به کرونا به دو هزار نفر و تعداد مرگ و میر به ۱۰۰ نفر برسد، اضافه کرد: از شهروندان درخواست داریم در صورت داشتن علائم بیماری در گام نخست به ۵۰ مرکز شبانه روزی و کلینیک فعال مراجعه کنند و در صورت نیاز و تشخیص متخصصان در این مراکز به بیمارستان‌ها ارجاع داده خواهند شد.

هیچکس همکاری نمی‌کند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه هنوز در بین مسئولان و مردم حساسیت منطبق با شدت بیماری ایجاد نشده است، ابراز داشت: مردم باید مجدد نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند و از میزان ترددها در شهر کاشته شود.

وی با بیان اینکه ادارات نیز در راستای کاهش تعداد کارکنان و استفاده از ظرفیت دورکاری اقدام مؤثری انجام نداده‌اند، ادامه داد: از سوی دیگر در برخی از محلات شهر شاهد برگزاری مراسم‌های آئینی هستیم ضمن اینکه علی رغم همه هشدارها و ابلاغیه‌ها برخی از مدارس و حوزه‌های علمیه همچنان فعال هستند.

نجیمی همچنین به عدم همکاری اصناف و واحدهای خدماتی و بازرگانی در زمینه اعمال محدودیت‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که تنها وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در بحران کرونا دغدغه مند هستند و دیگر مسئولان به این امر توجهی ندارند.

کمبود تجهیزات نداریم

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با نیروی محدود در زمینه نظارت، واکسیناسیون، درمان و تأمین تجهیزات فعالیت دارند و این در حالی است که طبق قانون هیچیک از سازمان‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در زمینه تجهیزات با مشکلی مواجه نیستیم، ابراز داشت: این در حالی است که چنانچه روند افزایشی با این سرعت ادامه دار شود در انتها با کمبود تجهیزات نیز روبه رو خواهیم داشت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار