ممنوعیت واردات خودرو انگیزه شرکت‌های داخلی را بیشتر می‌کند

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مشهد گفت : ممنوعیت واردات خودرو باعث افزایش انگیزه شرکت‌های خودرو سازی داخلی و افزایش کیفیت و کمیت خودروهای داخل کشور می‌شود.

ممنوعیت واردات خودرو انگیزه شرکت‌های داخلی را بیشتر می‌کند

حمیدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص عوامل موثر بر بازار خودرو اظهار کرد: هیجانات بازار به عواملی از جمله قیمت ارز بستگی دارد. ثبات و یا کاهش قیمت ارز تاثیر کاملا مستقیمی بر بازار خودرو و یا دیگر کالاهای ما دارد. از عوامل دیگری که در ایجاد نوسان بازار خودرو موثر بود، مشکلاتی است که به توزیع خودرو مربوط می‌شد و اگر مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شود قطع به یقین شاهد آسایش و ثبات در بازار خودرو خواهیم بود.
وی ادامه داد : اگر روی قیمت گذاری بازار خودرو به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده کار شود، همچنین بر توزیع خودروها نظارت لازم و کافی صورت بگیرد، شاهد سروسامان گرفتن بازار خودرو و بهبود وضعیت این بازار خواهیم بود.
رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در مشهد همچنین عنوان کرد : در چند وقت اخیر ما نوساناتی در بازار خودرو داشته‌ایم که دلیل اصلی آن بالا رفتن قیمت ارز است و این مسئله باعث شد قیمت‌ها افزایش پیدا کند، اما چون خریدار نبود که خودروها را خریداری کند ، رکود ایجاد شده و پس از پیدایش رکود، قیمت‌ها تا حدی کاهش پیدا خواهند کرد.
حیدری عدم تصویب واردات خودرو در سال گذشته توسط مجلس را یک مساله مثبت ارزیابی کرد و افزود: این مسئله باعث افزایش انگیزه شرکت‌های خودرو سازی داخلی و افزایش کیفیت و کمیت خودروهای داخل کشور می‌شود و در پی آن رقابت در بازار داخل کشور پررنگ شده و در نتیجه بازار خودروی داخلی رونق تازه ای خواهد گرفت. این اتفاق به نوبه خود می تواند حرکتی برای حفظ سرمایه ملی باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار