آخرین وضعیت کودک ۸ ساله سقوط کرده در باشگاه سنگ‌نوردی+فیلم

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در خصوص حادثه سقوط آرمان غیاثی در مسابقات سنگ‌نوردی گفت: در حال حاضر از نظر هوشیاری با توجه به ضربه وارد شده و داروهایی مصرف‌شده نمی‌توان نظری داد، اما وی در حالت کما است و منتظر افزایش ضریب هوشی‌اش هستیم.

مهدی نصر اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه پیگیری‌های لازم را آغاز کردیم، مرتب در بیمارستان در کنار خانواده وی هستیم تا پیگیری مسائل و موضوعات مختلف باشیم.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان دستور ویژه برای رسیدگی به این موضوع را دادند و شب گذشته نیز با پدر آرمان تلفنی صحبت کردند. مدیرکل ورزش و جوانان مرتب در محل حضور دارند. در حال حاضر رئیس بیمارستان الزهرا که پزشک معالج "آرمان" است، روند جسمانی و وضعیت را تا حدی نرمال اعلام کرده است. همگی منتظر بالا آمدن ضریب هوشیاری و خارج شدن از وضعیت کما هستیم که امیدواریم با دعاهایی که می‌شود این اتفاق رخ دهد.

وی در خصوص آسیب‌هایی که واردشده است، گفت: متأسفانه به دلیل ارتفاع زیاد، این نوجوان دچار کوفتگی و شکستگی شدید از ناحیه سر و لگن شده است.


پرونده ویژه خبری از حادثه سقوط کودک سنگنورد اصفهانی را در این لینک بخوانید

رئیس هیئت کوهنوردی استان اصفهان در ارتباط با صدور مجوز و نظارت بر کار باشگاه‌ها تأکید کرد: هیئت کوهنوردی استان ۴۴ باشگاه رسمی دارد، که مجوزهای لازم آن‌ها از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان صادر می‌شود، در این میان باشگاه‌ها یکسری برنامه‌هایی مانند طبیعت‌گردی، دره نوردی، غار نوردی و دوره‌های آموزشی و البته مسابقات درون باشگاهی انجام می‌دهند. این مسابقات باید تحت نظر هیئت استان و در ادامه فدراسیون باشد و مجوزهای لازم را دریافت کنند، که متأسفانه برای این بازی که درون باشگاهی بوده است از هیئت استان مجوز نگرفته‌اند.

نصر اصفهانی تأکید کرد: قطعاً کمیته فنی که پیگیر این موضوع است، با خاطیان این موضوع برخورد خواهد کرد و دستور اکید وزیر ورزش و جوانان و مدیرکل استان نیز همین است. در جریان بازرسی‌ها به باشگاه‌ها در خصوص این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی کردیم که این برنامه‌ها بدون هماهنگی برگزار نشود اما متأسفانه بازهم شاهد چنین تخلفاتی هستیم. در حال حاضر منتظر نامه کارشناسان هستیم تا بتوانیم تصمیم‌گیری درست داشته باشیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار