اداره ارزان شهر با ایده‌های خلاقانه

در ایده‌کاپ قرار است درباره موضوع طرح ۲۰۲۰ ایده‌هایی را مطرح کنند و بعد از ارزیابی و برگزیده شدن از آن استفاده شود

شهردار اصفهان در برنامه زنده تلویزیونی «اینجا اصفهان» ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز مهرماه اظهار کرد: هرساله شهرداری برای آغاز سال تحصیلی ستاد مهر را تشکیل می‌دهد که مجموعه کسانی که در آن حضور دارند برای ساماندهی حمل‌ونقل عمومی، حفظ نظم شهر و تسهیل رفت‌وآمد دانش‌آموزان تلاش می‌کنند. قدرت ا... نوروزی با بیان اینکه امسال نیز ستاد مهر به‌خوبی نقش‌آفرینی کرد و هم‌زمان با سال تحصیلی جدید بیش از ۱۲۰۰ اتوبوس فعالیت خود را در شهر آغاز کرد، افزود: بیش از ۷۳ هزار دانش‌آموز توسط سرویس‌ به مدارس انتقال می‌یابند البته مترو نیز نقش بسزایی داشته و تعداد افرادی که از آن استفاده می‌کنند در این مدت افزایش یافته است. شهردار اصفهان تصریح کرد: با تمام دانش‌آموزان و معلمان برای جذب کمک به شهر و زیست پذیری آن گفت‌وگو کرده‌ایم؛ زیرا دانش‌آموزان آینده‌سازان شهر و کشور هستند و همه موظف هستیم که تمام سرمایه‌ها را برای تعالی آنها به کار بگیریم. او با اشاره به برگزاری ایده کاپ دانش‌آموزی گفت: از ابتدای آغاز کار شهرداری جلب مشارکت مردم در امور شهر را به‌عنوان سیاست اصلی دنبال کرده‌ایم که اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده که از جمله آن‌ها به اجرای طرح ایده کاپ «شهر را چگونه ارزان‌تر با حفظ کیفیت اداره کنیم» می‌توان اشاره کرد. نوروزی ادامه داد: همچنین در ایده‌کاپ قرار است درباره موضوع طرح ۲۰۲۰ ایده‌هایی را مطرح کنند و بعد از ارزیابی و برگزیده شدن از آن استفاده شود و بتوانیم با مشارکت مردم، بویژه در ساماندهی گردشگری راهی را سپری کنیم که نهایت آن توسعه پایدار شهری شود. او اظهار امیدواری کرد: اصفهان با این هویت تاریخی و میراثی که دارد به‌عنوان سرمایه، فضایی را ایجاد کند که کل مردم ایران بتوانند از آن بهره ببرند و همچنین فضای کارآمدی برای رفت و شد، رونق گردشگری و اشتغال‌زایی فراهم شود تا زمینه‌ساز فضاهای توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف باشیم. شهردار اصفهان با اشاره به طرح ۲۰۲۰ گفت: امسال برای این طرح و برای پاسخگویی دانشجویان و دانش‌آموزان چند سؤال اساسی مطرح کرده‌ایم شامل اول چه‌کاری انجام دهیم که اصفهان بیشتر مقصد گردشگری شود و هرکسی برای سفر اصفهان را انتخاب کند. دوم طرحی بدهند که جاذبه‌های نوین برای شهر چه چیزهایی می‌تواند باشد. سوم چه ایده‌ای داریم که اصفهان برای رویدادهای ملی و بین‌المللی اثرگذارتر باشد و چهارم مشکلات و راه‌حل‌های مسائل گردشگری را بیان کنند. او با بیان اینکه بسیار علاقه‌مند هستیم که استان اصفهان با این تعداد دانشجو دانش‌آموز به ما راهکار و راه‌حل پیشنهاد بدهند افزود: همه رشته‌ها حوزه تخصصی خود می‌توانند کمک‌کننده باشند تا اقدامات رضایت شهروندان را همراه داشته باشد و این صفت‌هایی که برای اصفهان گفته می‌شود متبلور شود.

ایده‌ها باید حول محور گردشگری باشد

نوروزی خاطرنشان کرد: ایده کاپ‌ها منحصر به دانش‌آموزان و دانشجویان نیست، اما با توجه به اینکه آن‌ها با دنیای مجازی و فناوری بهتر آشنا هستند انتظار می‌رود که بیشتر مشارکت کنند. او اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به مدیریت علمی اذعان داشته و ارتباطی با دانشگاه نداشته باشیم، هر پایان‌نامه‌ای باید گره‌ای را باز کند نه اینکه صرفا برای کتابخانه‌ها باشد و خاک بخورد حال از اساتید درخواست می‌کنیم پایان‌نامه‌ها به سویی برود که در جامعه اثربخش باشد و تبلور نتایج آن به خانه‌های مردم ورود پیدا کند تا دانشجویان نیز انگیزه بیشتری برای فعالیت داشته باشند. شهردار اصفهان با اشاره به موضوع ایده‌ها تأکید کرد: ایده‌ها بیشتر باید حول محور گردشگری باشد چراکه رونق گردشگری می‌تواند بسیاری صنعت‌ها را به چرخش درآورد و حتی می‌تواند جایگزین درآمد نفت شود و تأثیر مهمی در اقتصاد کشور داشته باشد که در این راستا ۲۰۲۰ به‌عنوان یک طرح دنبال می‌شود البته حمایت همه دستگاه‌ها نیاز است تا به توسعه پایدار برسیم.

زیست پذیری شهری در بعد اجتماعی و فرهنگی

او با اشاره به ابعاد زیست پذیری شهری در حوزه اجتماعی و فرهنگی گفت: نخستین فاکتور در این بعد امنیت است به عبارتی در طول شبانه‌روز دستگاه‌های مربوطه مانند پلیس و شهرداری باید به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم آرامش و امنیت داشته باشند. نوروزی عنوان کرد: امنیت در شهرداری به تاب‌آوری شهری بازمی‌گردد درواقع مردم باید بدانند که ساخت‌وسازها به‌گونه‌ای است که شهر در مقابل زلزله و سیل تاب آور است. او با اشاره به لزوم توسعه روابط اجتماعی به‌عنوان مقوله دیگر زیست شهر گفت: باید فضاهایی را ایجاد کنیم که مردم در کنار یکدیگر و با روابط درست ارتباط داشته باشند، به‌عنوان نمونه پردیس هنر را راه‌اندازی کرده‌ایم که مردم بتوانند روابط اجتماعی خود را گسترش و توسعه دهند البته در این راستا علاوه بر شهرداری باید آموزش‌وپرورش و سازمان ورزش همکاری داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار