پرونده ی باشگاه ایثار فولادشهر در دست بررسی قضایی

باشگاه ایثار فولادشهر تا اطلاع ثانوی اجازه برگزاری هیچ رویداد ورزشی در حوزه ی سنگ نوردی را ندارد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان ؛ رییس هیات کوهنوردی استان اصفهان گفت: در پی سقوط پسر بچه 8 ساله در رقابت های درون باشگاهی سنگ نوردی و به کما رفتن این کودک ، با اعلام هیات کوهنوردی استان باشگاه ایثار فولادشهر تا اطلاع ثانوی اجازه برگزاری رویداد های ورزشی را در خصوص سنگ نوردی نخواهد داشت .

مهدی نصر اصفهانی با بیان اینکه در نشست کمیته فنی هیات کوهنوردی علت این سقوط مشخص شده است افزود: براساس این بیانیه خطای انسانی در مرحله اولیه توسط حمایت‌چی اتفاق افتاده که در مورد نونهال نفر دوم (آرمان غیاثی)، سرداور باید شخصا هارنس (صندلی فرود) را کنترل یا تفویض اختیار به داور مسیر می نمود، تا موارد خطا و ایمنی را کنترل نهایی می‌کرد .
وی با بیان اینکه این مسابقات بدون هماهنگی و اخذ مجوز از هیات استان برگزار شده و سالن ورزشی ایثار فولادشهر بدون دریافت مجوز اقدام به برگزاری مسابقه نموده است ادامه داد : همچنین در بررسی های هیات مشخص شده دیواره سالن برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی در حد استاندارد لازم برای انجام مسابقات نبوده و ایمنی مسیر صعود رعایت نشده است.


بیشتر بخوانید: آخرین اطلاعات ازحادثه سقوط کودک سنگنوردی اصفهانی را در این لینک بخوانید


وی از نبود اطلاع رسانی از سوی برگزار کنندگان مسابقه در مورد حادثه به هیات استان، اداره کل ورزش و جوانان اس و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز خبر داد و گفت: بررسی پرونده ی سالن ورزشی متخلف برگزاری این رویداد از طرف مراجع قضایی همچنان در دست بررسی است .
محمدسلطان حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در خصوص سقوط این کودک هشت ساله سنگ نورد اعلام کرده است : این بیانیه فنی در خصوص عاملان تاثیر گذار در بروز این حادثه تنها مربوط به بررسی ها ی هیات کوهنوردی استان بوده و بررسی های قضایی و حقوقی این پرونده همچنان ادامه دارد .

جمعه ۲۹ شهریور آرمان غیاثی هشت ساله بر اثر سقوط در حین مسابقه سنگ نوردی در باشگاه ایثار فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب اصفهان، مصدوم و هم اکنون با درجه هوشیاری 4 تا 6 در کُما به سر می برد و در بخش آی سی یو بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است.
پزشکان پارگی طحال این کودک را در همان ابتدا تشخیص داده اند و تاکنون در خصوص خونریزی مغزی وی مورد جدی را مشاهده نکرده اند .

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار