کاهش ۵.۶ هزار واحدی شاخص در بازار خون‌آلود بورس

 بورس روند نزولی خود را از سر گرفته است. امروز شاخص کل بدون رودربایستی در ۳۰ دقیقه اول معاملات امروز پنج هزار واحد کاهش پیدا کرده و حسابی سهامداران را ناامید کرده است. صف‌های فروش غوغا می‌کنند و نقشه بازار سراسر قرمزرنگ است. تا این لحظه شاخص کل بورس به یک میلیون و ۲۳۷ هزار واحد عقب‌نشینی کرده و نماد‌های شاخص‌ساز فولاد، فملی، شستا، کچاد؛ وبملت و تاپیکو بیشترین تاثیر را در کاش شاخص کل گذاشته‌اند. همزمان با عقب‌نشینی ۴۵ صدم درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن تنها هفت صدم درصد تغییر داشته. فکر می‌کنید کل این ریزش شاخص به خاطر چه میزان معامله بوده؟ تا اینجای کار تنها ۵۰۰ میلیارد تومان سهام در بورس جابه‌جا شده است!

کاهش ۵.۶ هزار واحدی شاخص در بازار خون‌آلود بورس

غوغای نماد‌های قرمز در نقشه بازار

به گزارش فرارو امروز تنها ۱۳ نماد در بازار بورس سبزپوش هستند و ۲۵۲ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. موردی که نشان می‌دهد سهام نماد‌های قرمز از بورس امروز به ۹۵ درصد رسیده و عملا روزنه امیدی باقی نگذاشته است. در بازار فرابورس هم از بین ۱۵۱ نماد معامله شده تنها ۲۰ نماد صعودی هستند و ۱۳۱ نماد دیگر همگی در مسیر نزولی حرکت می‌کنند.
جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۸ فروردین‌ماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید

نقشه بازار امروز حرفی برای گفتن باقی نگذاشته. گروه‌ها سراسر قرمزرنگ هستند و همگی با صف فروش دست و پنجه نرم می‌کنند. بازنده‌های اصلی مشتریان صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF هستند. آنهایی که چهار درصد سرمایه خود را در پالایش و دارا یکم از دست داده‌اند. شرایط برای دیگر صندوق‌های ETF هم چندان مساعد نیست و اغلب آنها بیش از دو درصد کاهش قیمت پیدا کرده‌اند. در بین انبوه نمادها و گروه‌های قرمزرنگ، شرایط برای سیمانی‌ها کمی بهتر است. ساراب، سمازن، سشرق، سمتاز و سدشت از معدود نمادهای سبزرنگ بازار امروز هستند. از جمله دیگر نمادهای صعودی می‌توان به ارفع از گروه فلزات اساسی، وشهر از گروه بانک‌ها، شرنگی از گروه محصولات شیمیایی، آرمان از گروه بیمه، شساخت از گروه استخراج نفت و تمحرکه از گروه ماشین‌آلات اشاره کرد.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار