انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ قرآنی است

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، انقلاب اسلامی را برگرفته از فرهنگ قرآنی دانست که زبان کل جهان اسلام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز شنبه در آیین آغاز چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: امروز دشمن از اقتدار نظامی ایران که برگرفته از علم و دانش بومی و قرآنی است نمی تواند کلاه از سر بردارد و نمی تواند به فکر تعدی به این مرز و بوم باشد.
وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از قرآن دانست و گفت: قله دفاع مقدس اکنون در یمن، سوریه و لبنان اتفاق افتاده و نقشه راه دشمن را تغییر داده است.
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به ما یاد داد ملازم امام، رهبر معصوم و دینی باید باشیم.
وی تصریح کرد: باید به فرمان تولی اطاعت و از دشمن تبری بجوییم.
حجت الاسلام خاموشی افزود: اگر متولیان واقعی باشید جغرافیای تولی را توسعه می دهید که برگرفته از فرهنگ قرآنی است.
وی با بیان اینکه در مسیر مفاهیم قرآنی و عمل و توسعه آن پیروز خواهیم بود گفت: مسابقات کشوری قرآن هرساله در حلقه های قرآنی کوی و برزن و شهر در حال برگزاری است و سپس به مسابقات کشوری رسیده است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به برگزاری مسابقات بین‌المللی در سال آینده که در خراسان رضوی برگزار می شود اشاره کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن پرچمدار قرآن در ممالک اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه اصفهان گفت: حوزه های علمیه این استان در ترویج تفکر دینی و محبت اهل بیت (ع) نقش بسیار مهمی داشته و دارند.
چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه روز شنبه در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی با هدف ترویج معارف قرآنی در جامعه آغاز شد.
در این مسابقات ٣۵۴ نفر شامل ٢١۶ نفر برادر و ١٣٨ نفر خواهر با یکدیگر در رشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، اذان، دعا و هم‌خوانی رقابت می کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار