سودآوری 75 درصدی تالار شیشه‌ای

پنجمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه با حضور ۲۷ شرکت و موسسه فعال در این بخش روزهای دوم تا پنجم مهرماه در محل شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان دایر شده است و توانمندی‌های شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف در این مدت به نمایش گذاشته شده است.

احمدرضا منزه: کارگزاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز، شرکت‌های بیمه و استارتاپ‌ها و صنایع مرتبط با بانک و بورس و بیمه در این نمایشگاه حضور چشمگیر و فعالی دارند که از آن جمله می‌توان به حضور پر رنگ شرکت‌هایی با زمینه فعالیت بورس اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در سه سال گذشته بورس قریب به ۳۰۵ درصد بازدهی داشت، گفت: همچنین بورس در سال جاری ۷۵ درصد بازدهی داشته است.

یاسر فلاح در پنجمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارز ناجوانمردانه است، افزود: میزان بازدهی ارز در سال جاری منفی ۱۲ درصد بود همچنین سرمایه‌گذاری در بازار سکه منفی ۱۳ درصد، بازار ‌مسکن ۱۶ درصد و بازدهی بانک ۱۰ درصد بوده است.

او بیان کرد: تاکنون هیچ بازاری همچون بورس بازدهی بالا نداشته است ازاین‌رو سرمایه‌گذاری در بورس شفاف و بازدهی بالایی دارد.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، با آموزش می‌توان در بورس درآمد، اشتغال و ‌خلق ثروت به وجود آورد به این شرط که افراد با آموزش و تدبیر درست و تحلیل وارد بازار مالی شوند.

او اظهار داشت: بازار سرمایه و بورس بازار مولد است که سرمایه‌گذاری در آن باعث چرخش پول می‌شود.

فلاح به ایجاد سامانه معاملات بورس در پنج کشور اشاره کرد و گفت: اکنون تلاش می‌کنیم سامانه معاملات ملی بورس کشور را با همکاری فعالان این حوزه ایجاد کنیم.

او با بیان اینکه بخش‌های مهم اقتصادی باید از خیابان بورس عبور کنند و تأمین مالی شفاف در این راستا اتفاق بیفتد، تصریح کرد: بخش‌های اقتصادی کشور باید بدانند مسیر شفافیت از بورس می‌گذرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بیش از ۶۳۰ شرکت در بورس و فرابورس داریم و ‌بنگاه‌های تولیدی از طریق بورس کالا و ‌انرژی به فروش می‌رسانند که این مهم به تعمیق شفافیت در کشور کمک می‌کند.

او با اشاره به نظام تأمین مالی در بانک‌ها افزود: شرایطی که اکنون در کشور و بین‌الملل به اقتصاد تحمیل شده نظام بانکی نتوانسته مانند سابق بار تأمین مالی را به دوش بکشد، ازاین‌رو در زمان حاضر در دوره‌ای به سر می‌بریم که باید به سمت بازار سرمایه نقل‌وانتقال پیدا کرد.

فلاح با بیان اینکه عمر بازار سرمایه در کشور ۵۲ سال است، افزود: طی این مدت اتفاقات معناداری در بورس رخ داد که اتفاقات خوشایند در بورس به سال‌های ۶۸ و ۶۹ برمی‌گردد و در این بازه زمانی بورس در اقتصاد کشور معنا پیدا کرد.

او با بیان اینکه شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که تحت نظر بورس هستند شفاف عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی که در بورس و فرا بورس هستند ماهانه وضعیت تولید و ‌فروش خود را اعلام ‌می‌کنند، آن‌ها هزینه شفافیت را پرداخت کرده و ‌مشکل مالیاتی ندارند و قابل اعتماد مردم هستند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: استان اصفهان به لحاظ میزان سرمایه‌گذاری سهامداران خرد جز استان‌ها برتر کشور و همچنین به لحاظ تعداد معاملات سومین بورس منطقه بعد از تهران و کیش است.

او تصریح کرد: در مردادماه جاری قریب به ۵۵۳ میلیارد تومان در بورس منطقه‌ای اصفهان معامله داشیم که سه درصد از حجم معاملات را معامله‌گران اصفهان به خود اختصاص دادند ازاین‌رو باید گفت اصفهان استانی مستعد برای سرمایه‌گذاری است.

فلاح با اشاره به اینکه ساختار بازار سرمایه در کشور ما و کشورهای پیشرفته به گونه‌ای است که تصدی‌گری در حال واگذاری است، اظهار داشت: چهار بورس ذیل سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله بورس تهران، فرابورس ایران و ‌بورس کالا و ‌بورس انرژی فعالیت می‌کنند که نقش سیاست‌گذاری داشته و نقشه راه را تعیین می‌کنند.

او با بیان اینکه بورس تهران ۲۲ شعبه در کشور دارد، ادامه داد: در کشور ۱۰۸ شرکت کارگزاری و هزار و ۷۰۰ ایستگاه معاملاتی داریم که در این راستا در رتبه کشورهای توسعه یافته هستیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز مردم موضوع سرمایه را نمی‌شناسند و سرمایه برای آن‌ها ابهام‌آمیز است که دلیل آن عدم توسعه کشور در آموزه‌های بورس بوده است.

او اضافه کرد: موضوع دوره‎های آزاد MBA و DBA باید در دستور کار قرار بگیرد چراکه ارزش‌افزوده بالایی در این دوره‌ها وجود دارد و گواهی بورس و ‌اوراق بهادار در این دوره‌ها به علاقه‌مندان داده می‌شود ازاین‌رو باید دانشگاه اصفهان برای برگزاری این دوره‌ها ورود پیدا کند.

فلاح گفت: مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی بورس و سرمایه‌گذاری به همه مؤسسات فرهنگی و هنری داده شده و همه این مؤسسات می‌توانند در راستای ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری و سواد مالی در جامعه تلاش کنند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: به لحاظ توسعه شرکت‌های توسعه کارگزاری و تأمین سرمایه جز بخش خصوصی هستند و ما در کشور ۹ شرکت تأمین سرمایه داریم.

به گفته او برگزاری این نمایشگاه پیام‌آور رشد و بلوغ مالی و سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود، همچنین برگزاری مجدد نمایشگاه بانک، بورس و بیمه پس از چند سال در اصفهان نشان‌دهنده این است که میل به سرمایه‌گذاری بیشتر شد ازاین‌رو معتقدیم نظام مالی کشور اتکا بیشتری به بازار سرمایه پیدا کرده است.

فرماندار اصفهان نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید شاهد تحول و تکامل در عرصه سرمایه‌گذاری هستیم که با همت بالای دولتمردان این مهم افزایش یافته است.

حسین سیستانی افزود: برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کمک شایانی می‌کند تا سرمایه‌گذار و ‌تولیدکننده با استفاده از ارتباطات به اهداف کاری خود دسترسی پیدا کند همچنین برای تحقق اهداف توسعه و تحرک در عرصه سرمایه به این نمایشگاه‌ها نیاز است.

او با بیان اینکه بورس، بیمه و ‌بانک به صورت مستقل فعالیت دارند، افزود: اصفهان استانی است که به دلیل اقتصادی، ‌صنعتی و کشاورزی بودن و ظرفیت‌های دانشگاهی و ‌سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در عرصه خدمت و ‌تولید شاخص است.

او اضافه کرد: خلأ وجودی این نمایشگاه‌ها در اصفهان به چشم می‌خورد که از سال ۹۴ تاکنون چنین نمایشگاهی شروع نشده بود ازاین‌رو باید این نمایشگاه‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بروز عینی داشته تا در چرخه اقتصادی و تحقق اهداف توسعه و ‌اجرای پروژه‌ها در بخش خصوصی با وجود سرمایه‌های سرگردان را شاهد باشیم تا سرمایه‌گذاران‌ از این فرصت‌های طلایی استفاده کنند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان مهد نوآوری، صنعت، ‌پیشرفت و توسعه است اما متأسفانه مدت طولانی است موضوع سرمایه گریزی در اصفهان مفهوم یافته و سرمایه‌گذاری معنای خود را از دست داده است.

او ابراز امیدواری کرد، بعد از برپایی پنجمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه شاهد نوآوری در عرصه اقتصاد نوین باشیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان هم با اشاره به افتتاح پنجمین نمایشگاه بانک، ‌بورس و بیمه گفت: امیدواریم این نمایشگاه در سال‌های آینده با قدرت بیشتری ادامه یابد.

علی یار محمدیان افزود: امروز نمایشگاه محلی شده تا سرمایه‌گذاران با نهادهای سرمایه‌گذاری آشنا شوند و ‌نقدینگی‌های پراکنده و سرگردان را شناسایی کنند.

او ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین دستاوردهای بورس، بانک و بیمه است که امیدواریم شرکت نمایشگاه‌ها در این راستا موفق عمل کرده باشد.

معاون اقتصادی و اداری مالی شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از استفاده‌کنندگان بزرگ از بازار بورس، شهرداری است افزود: شهرداری اصفهان بودجه ۴۱۰۰ میلیارد تومانی دارد ازاین‌رو مکلف هستیم ۱۱۰۰ میلیارد تومان از این بودجه را از اوراق مشارکت تهیه کنیم.

مرتضی طهرانی با اشاره به اینکه فروش اوراق یکی از وظایف ما برای تأمین هزینه پروژه‌های عمرانی است، تصریح کرد: این اتفاق از کانال بورس رخ می‌دهد، در سال جاری از یکی از صندوق‌های تأمین سرمایه به میزان ۵۰۰ میلیارد اوراق فروختیم.

او با بیان اینکه ما به عنوان یکی از مشتریان اوراق مشارکت با صندوق‌های تأمین سرمایه با مناقصه پیش می‌رویم، ادامه داد: اگر تأمین بودجه سرمایه‌ها انجام نشود مشمول طولانی شدن پروژه‌ها می‌شود که ضرر زیادی را برای صاحبان پروژه خواهد داشت.

معاون اقتصادی شهرداری اصفهان بیان کرد: دو روش در دستور کار داریم، یکی صندوق زمین و ‌ساختمان است که در نظر داریم از این محل هزینه برخی پروژه‌ها را فراهم کنیم که اکنون مقدمات این کار آغاز شده است همچنین صندوق تأمین مالی پروژه‌ها یکی دیگر از اقدامات است که زیر نظر بورس هستند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار