سوپر گل فوتبال اصفهان به تهران

هفته پنجم لیگ برتر با فتح بزرگ سپاهان در ورزشگاه آزادی به کام فوتبال اصفهان پایان یافت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ذوبی‌ها هم در ورزشگاه فولادشهر ترمز استقلالی‌ها را کشیدند تا هفته‌ای رویایی برای فوتبال نصف جهان رقم بزنند. جدال زودهنگام فوتبال اصفهان با پایتخت که در دل آن ال کلاسیکوی ایرانی هم قرار داشت هفته پنجم لیگ را جذابیت دوچندانی بخشیده بود به‌ویژه آن‌که پرسپولیسی‌ها باید از سپاهانی‌ها در ورزشگاه آزادی پذیرایی می‌کردند و ذوبی‌ها هم در فولادشهر پذیرای استقلالی‌ها می‌شدند. این دو بازی حساس که به‌حکم باید در هفته پنجم انجام می‌گرفت همه نگاه‌های را به سمت این دو بازی معطوف کرد به‌ویژه آن‌که جدال سال‌های اخیر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به نبردی خونین و پرحاشیه هم تبدیل‌شده است. از طرف دیگر دیدار ذوب‌آهن و استقلال هم هرچند ازنظر درجه اهمیت قابل‌مقایسه با ال کلاسیکوی ایرانی نیست اما ظرفیت‌های نهفته فراوانی دارد. با این اوصاف این دو بازی حساس پنج‌شنبه گذشته برگزار شد و فرجامی خوشی را برای فوتبال اصفهان رقم زد. سپاهانی‌ها در ورزشگاه آزادی با دو گل دیگر هنگام پرسپولیس را از پیش رو برداشتند و به صدر جدول رفتند و ذوبی‌ها هم تاآخرین‌نفس با استقلالی‌ها جنگیدند و درحالی‌که فاصله چندانی با شکست نداشتند به‌تساوی خانگی رضایت دادند تا سهم فوتبال اصفهان از هفته پنجم لیگ چهار امتیاز باشد.

سپاهان از پرسپولیس یک مغلوب ساخت

بازی عصر پنج‌شنبه گذشته سپاهان و پرسپولیس جدای از نتیجه یک برنده بزرگ داشت و او کسی نبود جز مهدی کیانی که یک‌نفره مقابل 11 بازیکن ارتش سرخ ایستاد. کیانی که همراه با امید نورافکن وظیفه بازیسازی و تخریب بازی حریف را بر عهده داشتند همچون گلادیاتورها با هافبک‌های پرسپولیس جنگید و در دو صحنه هم با دخالت به‌موقع مانع از ایجاد موقعیت خطرناک گل شد. البته تاکتیکی هم که قلعه‌نویی برای بازی با حریف تهرانی انتخاب کرده بود در نیمه دوم اثرگذار شد تا طلایی پوش اصفهانی با دست‌پر راهی اصفهان شوند. سرمربی سپاهان در نیمه دوم بیش‌تر به دنبال محافظت از دروازه خودی بود تا بلکه با چند تغییر در نیمه دوم بتواند ضربه نهایی را به شاگردان کالدرون وارد کند. استفاده هم‌زمان از سه هافبک در خط میانی ترفند ویژه قلعه‌نویی برای از کار انداختن هافبک‌های خلاق پرسپولیس بود. سرمربی سپاهان می‌دانست اگر وحید امیری، مهدی ترابی و احمد نورالهی از کار بیفتند قدرت خط آتش میزبان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افت می‌کند. اتفاقی که در همان بازی رخ داد و هر چه به زمان‌های پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم خستگی در ساق‌های بازیکنان پرسپولیس بیشتر به چشم می‌آمد. قلعه‌نویی هم تنها هفت دقیقه پس از شروع نیمه دوم با به میدان فرستادن محمد محبی جوان به‌جای محمدرضا حسینی که میل به گلزنی بیشتری دارد و همچنین جایگزین کردن علی قربانی به‌جای ولادیمیر کومان بار تهاجمی تیمش را بالاتر برد. این دو تعویض باعث شد تا سپاهانی‌ها به دروازه پرسپولیسی‌ها نزدیک شوند و میزبان را خسته‌تر کنند. سرانجام هم کی روش استنلی با یک ضربه از راه دور کم‌نظیر دروازه بیرانوند را گشود تا راه را برای یک پیروزی دلچسب باز کمد محمد محبی هم چند دقیقه بعد برای بار دوم با شلیکی بی‌نقص کار سرخ را در آزادی تمام کرد تا سپاهانی‌ها به طلسم چهارساله ناکامی مقابل پرسپولیس پایان دهند.

ذوب‌آهن به استقلال باج نداد

بازی پنج‌شنبه‌شب ذوب‌آهن با استقلال هم همچون دیدار پرسپولیس با سپاهان نبرد جذاب و تماشاگرپسندی از آب درآمد. ذوبی‌ها دو بار از حریف عقب افتاد و هر دو بار هم موفق به جبران شدند تا دو تیم پایان جدولی لیگ نوزدهم به تقسیم امتیازها رضایت دهند. این بازی هم که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد نبردی جذاب و پرهیجان از آب دربیاید سرانجام با تساوی دو بر دو تمام شد تا این تک امتیاز به کار هیچ‌یک از دو تیم نیاید. نکته جالب این بازی به ثمر رسیدن چهار گل در نیمه دوم بود. ظاهرا تاکتیک مربیان دو تیم در نیمه نخست بیشتر به ارزیابی حریف معطوف بوده تا در نیمه دوم ضربه کاری را به رقیب وارد کنند. شیوه بازی استقلال در مقابل ذوب‌آهن هم تکیه‌بر فرارهای داریوش شجاعیان پی‌ریزی شده بود. در این بازی هرچند مرتضی تبریزی به‌عنوان مهاجم اصلی انجام‌وظیفه می‌کرد اما این شجاعیان بود که با فرارهای تندوتیزش در موقعیت گل قرار می‌گرفت. شیوه‌ای که سرانجام نتیجه‌بخش شد و گل نخست بازی با تیزهوشی همین بازیکن به ثمر رسید. البته تنها پنج دقیقه بعد ذوبی‌ها با گل دانیال اسماعیلی فر کار را به‌تساوی کشاندند تا شادی بازیکنان میزبان دوام چندانی نداشته باشد. گلی دوم آبی‌ها هم تنها یک دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رسید اما تنها دو دقیقه پس‌ازاین گل ذوبی‌ها با ضربه ارسلان مطهری کار را به‌تساوی کشاندند تا این بازی بزرگ برنده و بازنده‌ای نداشته باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار