امکانات ناکافی وزنه برداری در اصفهان

رییس هیات وزنه برداری استان اصفهان گفت: شهرستان‌های این منطقه بطور نسبی به وسایل و امکانات مورد نیاز این رشته تجهیز شده‌اند، اما برای بهبود فعالیت نیاز به تکمیل تجهیزات دارند.

حمیدرضا فدوی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: هم اینک تمامی هیات‌های شهرستانی میله هالتر (میله وزنه برداری) دارند، اما تعداد آن کافی نیست در عین حال با کمبود صفحه‌های وزنه‌برداری از دیگر لوازم مورد نیاز این رشته در برخی از شهرستان‌ها روبه رو هستیم.

وی اضافه کرد: گرانی وسایل سبب کند شدن فرایند تجهیز مناطق شده است، هم اکنون یک ست لوازم به نسبت مرغوب و البته معمولی این رشته حدود ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد که تامین آن برای همه مناطق تنها از طریق هیات استان امکانپذیر نیست و مساعدت بیشتر اداره کل ورزش و جوانان را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: استفاده از وسایل با کیفیت مطلوب در کاهش آسیب دیدگی ورزشکاران نقش بسزایی دارد و اگر بخواهیم دورنمای روشنی از این رشته در ذهنمان ترسیم کنیم باید برنامه ریزی، تامین تجهیزات و امکانات در اولویت باشد.

رییس هیات با اشاره به دعوت از علیرضا معینی و یکتا جمالی ۲ ورزشکار اصفهانی به اردوی تیم ملی پایه وزنه برداری در بخش پسران و بانوان، تصریح کرد: این ورزشکاران به ترتیب در دسته ۸۱ و ۷۱ کیلوگرم به اردو فراخوانده شدند و در کمپ تیم‌های ملی زیر نظر مربیان به تمرین می‌پردازند.

فدوی اضافه کرد: تیم ملی نوجوانان و جوانان خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که ۲۷مهر تا پنجم آبان امسال در پوینگ یانگ کره‌شمالی برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

رییس هیات وزنه برداری خاطرنشان کرد: معینی شانس زیادی برای حضور در ترکیب نهایی تیم ملی خواهد داشت و جمالی نیز از ورزشکاران خوب اصفهان به شمار می‌رود و قادر است در فهرست نهایی ملی پوشان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: وزنه برداری بانوان در این منطقه بخوبی رونق گرفته و میزبانی مسابقات قهرمانی کشور تا حد زیادی به ما در توسعه این رشته در بخش بانوان کمک کرد و با جدیت و تلاش کنونی می‌توان در سال‌های آینده نفرات بیشتری را در تیم ملی داشت.

بالغ بر ۱۰۰ ورزشکار در بخش بانوان و افزون بر ۳۰۰ نفر در بخش آقایان در رشته وزنه برداری استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

همچنین بیش از ۳۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف در استان اصفهان فعالند و افزون بر یکهزار و ۳۵۰ باشگاه ورزشی در این خطه وجود دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار